رشد تولید در صنعت فولاد

رشد تولید در صنعت فولاد
رشد تولید در صنعت فولاد

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار فولاد، درحالی که شدید ترین تحریم ها بر اقتصاد ایران سایه افکنده، جهش تولید، به عنوان استراتژی اصلی پیش روی کشور قرار گرفته و بخش های مختلف صنعتی و تولیدی به این موضوع به خوبی پی برده اند که نه تنها نباید متوقف شوند، بلکه ...

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار فولاد، درحالی که شدید ترین تحریم ها بر اقتصاد ایران سایه افکنده، جهش تولید، به عنوان استراتژی اصلی پیش روی کشور قرار گرفته و بخش های مختلف صنعتی و تولیدی به این موضوع به خوبی پی برده اند که نه تنها نباید متوقف شوند، بلکه باید مسیر رو به توسعه را طی کنند. در این بین نباید این واقعیت را نیز دور از ذهن داشت که وضعیت کنونی با نقطه مطلوب فاصله دارد؛ چراکه طی سه سال گذشته، رشد بخش واقعی اقتصاد کشور منفی بوده و صندوق بین المللی پول پیش بینی کرده این روند تا پایان سال 99 در اقتصاد ایران ادامه یابد و رشد اقتصادی به منفی 5 درصد برسد که به هرحال باید شرایط محیطی ناشی از شیوع ویروس کرونا را نیز در نظر گرفت.

نکته حائز اهمیت این است که اقتصاد ایران از منظر علمی، در دوره رکورد تورمی قرار گرفته و آنچه در این دوره زمانی نیاز کشور است، سرمایه گذاری های جدید و توسعه صنایع مولد و بالا دستی است؛ این وضعیت نشان می دهد که با وجود پتانسیل های قابل توجه، صنعت کشور به حمایت های جدی و اساسی نیاز دارد؛ به خصوص صنایع با وجود تحریم ها و فشارهای مالی طی دو سال گذشته ایستادگی کرده اند و اجازه نداده اند وضعیت اشتغال کشور با بحران روبه رو شود و همچنان می توان به افق های جدید امیدوار بود. در این میان، زنجیره تولید در بعضی از بخش های معدن و صنایع معدنی و به خصوص در فولاد کشور نظیر فولاد مبارکه جهش را تجربه می کنند.

مختار بخشیان معاون بهره برداری شرکت فولاد مبارکه اعلام کرد: در شرایط فعلی با آمدن پروژه گاز زدایی در فولاد مبارکه تا پایان سال جاری، ظرفیت گرید های ویژه از 700 هزار تن به یک میلیون تن و200 هزار تن خواهد رسید. وی گفت: با بهره برداری از پروژه فوق در فولاد مبارکه تا پایان سال جاری می توان در گریدهای ویژه پتانسیل و ظرفیت تولید را بالا برد. وی افزود: البته قسمتی از اسلب تولید را به ورق تبدیل می کنیم اما بخشی را هم نمی توانیم؛ چرا که در خط نورد فعلی امکان تولید وجود ندارد و نیاز به همت والا دارد که بتوان این مرحله از ایجاد ارزش افزوده را نیز سپری کرد اما قابلیت صادرات فراهم خواهد شد.

معاون بهره برداری شرکت فولاد مبارکه با بیان اینکه ایستگاه گاز زدایی پروژه بزرگی است، اما نورد گرم 2 ابر پروژه ملی است، تصریح کرد: به دلیل اینکه در منطقه، پروژه ای به این بزرگی نداریم از این رو به حمایت همه جانبه کشوری نیاز داریم و تمامی ارکان کشور باید کمک کنند که این پروژه به اتمام برسد؛ چرا که نیاز کشور را به طور کامل پاسخ می دهد و پس از اجرای آن میزان عرضه از تقاضا پیشی خواهد گرفت.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)