رشد تولید واحد های فولادی

رشد تولید واحد های فولادی
رشد تولید واحد های فولادی

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار فولاد، آمارهای بدست آمده از تولید واحدهای بزرگ فولادسازی در سال جاری نشان از رشد تولید در برخی از واحدهای فولادسازی دارد. مختار بخشیان معاون بهره برداری شرکت فولاد مبارکه در اینباره بیان کرد: تولید فولاد مبارکه در همه واحدها طی سال جاری ...

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار فولاد، آمارهای بدست آمده از تولید واحدهای بزرگ فولادسازی در سال جاری نشان از رشد تولید در برخی از واحدهای فولادسازی دارد. مختار بخشیان معاون بهره برداری شرکت فولاد مبارکه در اینباره بیان کرد: تولید فولاد مبارکه در همه واحدها طی سال جاری تاکنون نسبت به برنامه ریزی هایانجام شده جلوتر بوده بطوری که نسبت به مدت مشابه سال قبل نیز رشد داشته است. در حال حاضر نیز زنجیره کاملی از تولید را در فولاد مبارکه از اسلب تا ورق رنگی داریم.

وی در ادامه افزود: تولید گندله به 6.5 میلیون تن رسیده که این مقدار نیز یک درصد جلوتر از برنامه ریزی های انجام شده می باشد اما تولید آهن اسفنجی به حدود 6 میلیون تن رسیده که مقداری از برنامه در این حوزه عقب هستیم چراکه به دلیل محدودیت شدید در تأمین آب مجبور به کاهش میزان تولید شدیم. تولید ورق گرم در سبا و فولادمبارکه 4.5 میلیون تن شده که بالاترین رشد را نسبت به برنامه داشته است؛ آن هم به دلیل اینکه توانستیم فراتر از پیش بینی ها از توسعه سبا بهره برداری کنیم.

بخشیان با اشاره به تولید محصولات با ارزش افزوده بالا عنوان کرد: امسال مطابق سال های قبل تولید 15 نوع محصول با ارزش افزوده بالاتر مد نظر بوده است. آزمایش‌ها و تولیدات اولیه نشان می‌دهد که پتانسیل تولید این محصولات در فولاد مبارکه وجود دارد و امیدواریم به‌زودی به تولید تجاری هم برسد چون یکی از گلوگاه‌های تحریمی کشور است و می‌توانیم با تولید این محصولات کشور را از واردات بی ‌نیاز کنیم.

معاون بهره‌برداری شرکت فولاد مبارکه اصفهان در ادامه خاطر نشان کرد: هدف اصلی  سال آینده سبا و فولاد مبارکه رسیدن تولید به ۶.۵ میلیون تن ورق گرم و ۶.۸ میلیون تن اسلب است؛ البته نا گفته نماند که برنامه تولید اسلب وابستگی زیادی به شرایط بازار هم دارد یعنی اگر صادرات رونق بگیرد برنامه تولید از این مقدار نیز بیشتر خواهد شد و اگر مشکل صادرات حل نشود، ممکن است برنامه تولید از این رقم هم پایین‌تر بیاید.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید. 

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)