رشد صنعت فولاد در شرایط تحریم

رشد صنعت فولاد در شرایط تحریم
رشد صنعت فولاد در شرایط تحریم

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار فولاد، وضعیت پیمانکاران صنعتی نسبت به سال گذشته حادتر شده است چراکه پروژه‌ های بزرگ جدیدی تعریف نشده و پروژه‌ های موجود نیز به دلیل توقف ارتباطات ایران و چین به کندی پیش می‌رود. بنابر اظهارات کارشناسان بازار فولاد، واحد های تولیدی...

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار فولاد، وضعیت پیمانکاران صنعتی نسبت به سال گذشته حادتر شده است چرا که پروژه‌ های بزرگ جدیدی تعریف نشده و پروژه‌ های موجود نیز به دلیل توقف ارتباطات ایران و چین به کندی پیش می‌رود. بنابر اظهارات کارشناسان بازار فولاد، واحد های تولیدی علی‌ رغم وعده‌ های دولت برای حل مشکل تولید کنندگان در تأمین مواد اولیه با مشکل مواجه هستند و هزینه‌ ی بالای تولید، قیمت تمام شده را بالا برده و این درحالی است که تاکنون اثر افزایش دستمزد ها در قیمت کالا ها لحاظ نشده است.
مدیر عامل شرکت فولاد تکنیک بیان کرد: به دلیل تحریم ‌ها و قطع ارتباطات خارجی شرایط برای رونق تولید داخل فراهم شده و شرکت‌ ها مجبور به رفع نیاز از طریق منابع داخلی هستند و تولید کنندگان داخلی فرصت بسیار خوبی پیدا کرده‌ اند اما این فرصت هنوز عملیاتی نشده است. شرکت ‌ها برای پاسخ به درخواست واحد های تولیدی نیاز به زیر ساخت‌ هایی دارند که بدون منابع مالی قابل دستیابی نیست اما در صورت حمایت از شرکت‌ های داخلی سال جدید برای تولید کنندگان سال بسیار خوبی خواهد بود.
وی در ادامه افزود: سازمان ایمیدرو تصمیم گرفت تا در راستای اجرای سند چشم‌ انداز مطالعات جامع فولاد را در کشور  گسترش دهد و تنها سازمانی است که مطابق سند چشم‌ انداز حرکت می‌کند؛ به همین دلیل افزایش ظرفیت در فولاد زودتر از سال 1404 عملیاتی خواهد شد. از سوی دیگر عمده نیازهای صنایع فولادی مانند انرژی، مواد اولیه و نیروی انسانی در داخل تأمین می‌شود و وابسته به خارج نیست.
فولادگران روی صادرات حساب ویژه‌ ای باز کرده بودند و بازار رقابتی خوبی داشتند اما تغییر چند مرتبه‌ای سیاست‌ های صادراتی به آنان ضربه وارد کرد و باعث کاهش صادرات و در نتیجه آن، کاهش تولید گردید؛ به نحوی که با وجود ظرفیت 30 میلیون تنی تنها 15 میلیون تن فولاد در کشور تولید می ‌شود.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)