رشد قیمت محصولات فولادی

رشد قیمت محصولات فولادی
رشد قیمت محصولات فولادی

بنا بر گزارش تحلیل گران آهن پرایس در خصوص وضعیت بازار فولاد، با توجه به رشد قیمت‌ ها محصولات فولادی، تحت تاثیر تکانه‌ های ارزی، پتانسیل تغییر فاز در بازار محصولات فولادی به دنبال تصمیم ‌سازی‌ های آینده وجود دارد، اما تصمیم‌ سازان این حوزه باید در نظر داشته باشند که تعیین قیمت‌ های...

بنا بر گزارش تحلیل گران آهن پرایس در خصوص وضعیت بازار فولاد، با توجه به رشد قیمت‌ ها محصولات فولادی، تحت تاثیر تکانه‌ های ارزی، پتانسیل تغییر فاز در بازار محصولات فولادی به دنبال تصمیم ‌سازی‌ های آینده وجود دارد، اما تصمیم‌ سازان این حوزه باید در نظر داشته باشند که تعیین قیمت‌ های دستوری و سلیقه‌ ای در این بازار تجربه‌ ای شکست خورده است و نمی ‌تواند رویکرد مدیریتی موفقی به شمار آید.

 نکته دیگر آن که اعمال سقف مجاز قیمت‌ ها به وضوح تعیین دستوری سقف نرخ است که با توجه به مکانیزم ‌های قیمت‌ گذاری و ضرایب قیمتی در زنجیره فولاد، بر حلقه‌ های این زنجیره تولیدی از سنگ آهن و کنسانتره تا آهن اسفنجی تاثیر گذار خواهد بود، بنا بر این باید به تمام این بخش ها توجه ویژه ایی داشت.

از این رو افزایش بهای آزاد و نیمایی ارز در روزهای گذشته موجب شده تا روند صعودی بهای مصنوعات فولادی در بازار آزاد ادامه یابد تا جایی که تاکنون هیچ سقف قیمتی خاصی را در این بازار شاهد نیستیم.  نه تنها قیمت‌ های فعلی بلکه شرایط موجود در بازار فولاد بی‌ سابقه است و تاکنون سابقه نداشته که قیمت‌ ها بدون تعریف هیچ دور نمای مشخص قیمتی مسیر صعودی به خود بگیرد.

حال می توان گفت، از سوی دیگر حتی در دوره‌ های التهاب پیشین هم بهای فولاد اغلب با یک فاز تاخیر در مقایسه با بهای آزاد ارز وارد فاز صعودی می‌ شد ولی این بار رشد بهای ارز و آهن ‌آلات هر دو هم‌ راستا و هم ‌سنگ یکدیگر انجام گرفته است که به پیچیدگی‌ های این بازار دامن می‌ زند.
 در این شرایط مبهم نمی‌توان گفت که اعمال سقف مجاز رشد قیمت‌ ها می‌ تواند به مدیریت بازار منجر شده و رشد قیمت‌ ها را محدود کند یا خیر...

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)