رشد معاملات در بورس کالا

رشد معاملات در بورس کالا
رشد معاملات در بورس کالا

بنابر گزارش تحلیل گران آهن پرایس در خصوص وضعیت بازار فولاد، انتظار می رود وضعیت معاملات فولاد در بورس کالا با محوریت حجم عرضه فولاد در بازار داخلی کافی باشد. بنابر اظهارات کارشناسان، آمار های بورس کالا حکایت از آن دارد که در سال جاری حجم معامات فولاد به نسبت مدت مشابه سال قبل 6 درصد افزایش یافته است؛ آن هم در شرایطی که حجم معاملات ...

بنابر گزارش تحلیل گران آهن پرایس در خصوص وضعیت بازار فولاد، انتظار می رود وضعیت معاملات فولاد در بورس کالا با محوریت حجم عرضه فولاد در بازار داخلی کافی باشد. بنابر اظهارات کارشناسان، آمار های بورس کالا حکایت از آن دارد که در سال جاری حجم معامات فولاد به نسبت مدت مشابه سال قبل 6 درصد افزایش یافته است؛ آن هم در شرایطی که حجم معاملات عرفی 2 درصد افت داشته ولی حجم معاملات نقدی فولاد 140 درصد تقویت شده است.

این روند نشان می دهد که مشکلی در مسیر تغذیه بازار از بستر بورس کالا وجود ندارد ولی این داده را باید دقیق تر مورد ارزیابی قرار داد. در سال جاری حجم معاملات فولاد، در بورس کالا 413 هزار تن بوده که به نسبت سال قبل 6 درصد رشد داشته است اما در سال گذشته حجم معاملات نزدیک به ۳۹۰ هزار تن بوده و ۶ درصد کاهش حجم معاملات داشته‌ ایم یعنی رشد معاملات امسال را نباید خیلی هم جدی گرفت، زیرا عقب‌ افتادگی سال گذشته را جبران کرده است. تقاضا در سال ۹۸ باید بیش از سال ۹۶ باشد آن‌ هم در شرایطی که سیل هم به یکی از داده‌ های اصلی برای رشد تقاضا بدل شده و همچنین رونق بازار مسکن هم یک محرک دیگر برای رشد تقاضا به ‌شمار خواهد رفت. انتظار از بورس کالا در شرایط فعلی برای مدیریت بازار فولاد بیش از چیزی است که هم‌ اکنون شاهد بوده ایم، آن‌ هم در وضعیتی که کشور به این بازار برای مدیریت قیمت‌ ها نیاز دارد.

البته در هفته ‌ها و ماه ‌های اخیر به ‌صورت نامحسوس می ‌توان کاهش فعالیت و اثر گذاری بورس کالا را مشاهده کرد که یکی از آنها عدم ثبت عرضه ‌ها به‌ صورت کامل یا ثبت رقابت‌ هایی فراتر از انتظار است و همین امر موجب شده تا قیمت آهن آلات بطور نا معقول روند افزایشی را طی کند.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)