رقابت برای تامین سنگ آهن چین

رقابت برای تامین سنگ آهن چین
رقابت برای تامین سنگ آهن چین

به گزارش آهن پرایس در تحلیل بازار آهن، در حال حاضر رقابت برای تامین مایحتاج اولیه تولید فولاد در کل دنیا رو به افزایش است و یکی از کشورهایی که یک رقیب قدر برای دیگر کشورها محسوب می شود، کشور چین می باشد. همه کشور ها می توانند از سنگ آهن که به عنوان ماده اولیه تولید فولاد شناخته شده است، برای صادرات استفاده کنند که هیچ یک از آن ها تمایل به از دست دادن این فرصت طلایی ندارند. کشور چین که یکی از بزرگترین

به گزارش آهن پرایس در تحلیل بازار آهن، در حال حاضر رقابت برای تامین مایحتاج اولیه تولید فولاد در کل دنیا رو به افزایش است و یکی از کشورهایی که یک رقیب قدر برای دیگر کشورها محسوب می شود، کشور چین می باشد. همه کشور ها می توانند از سنگ آهن که به عنوان ماده اولیه تولید فولاد شناخته شده است، برای صادرات استفاده کنند که هیچ یک از آن ها تمایل به از دست دادن این فرصت طلایی ندارند. کشور چین که یکی از بزرگترین تولیدکنندگان و مصرف کنندگان سنگ آهن در جهان است رقابتی وصف نشدنی میان کشورها بوجود آورده است. در شرایط فعلی ایران هفتمین کشور تامین کننده سنگ آهن چین شناخته شده است که زمانی رتبه چهارم تامین کنندگی را در این رده بندی به خود اختصاص داده بود.

برگشت به عقب و از دست دادن توان رقابت با رقبا موجب شده تا ایران مجبور به تبعیت از شرایطی شده که به ان تحمیل می کنند. در این شرایط موضوع جدید یعنی نحوه قیمت گذاری برای سنگ آن ها بوجود می اید. کیوان جعفری طهرانی، کارشناس و تحلیل گر بین المللی بازار سنگ آهن و فولاد در پاسخ به این سوال که موضع ایران در مقابل بازارهای سنگ آهن و نوسانات قیمتی در این بازار چیست، می گوید: اگر بخواهیم منطقی به این موضوع نگاه کنیم، به این مهم دست می یابیم که سهم ایران از بازار وارداتی چین بسیار اندک است. این در شرایطی است که تا سال 2013 میزان صادرات سنگ آهن ایران بالا بوده است و قیمت های جهانی از صادرات سنگ آهن ایران تبعیت می کردند. در این مدت سهم ایران از مجموع واردات سنگ آهن به چین، حدود 2/3تا2/5 درصد از مجموع واردات به این کشور بوه است. اما در شرایط فعلی طی سال های 2014 و 2015 با بسته شدن تعدادی زیادی از معادن بخش خصوصی و از طرفی دیگر کاهش صادرات، میزان صادرات سنگ آهن ایران به چین حدود یک واحد درصد کاهش پیدا کرده است. با توجه به این آمار به این مهم دست می یابیم که در حال حاضر ایران فقط یک درصد از سنگ آهن وارداتی چین را تامین می کند و مابقی آن یعنی 99 درصد آن را کشور های دیگر اعم از آفریقای جنوبی، هند،استرالیا،برزیل، کانادا و اوکراین تامین می کنند.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)