رقابت تولیدکنندگان در حوزه صادرات

رقابت تولیدکنندگان در حوزه صادرات
رقابت تولیدکنندگان در حوزه صادرات

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار فولاد، آمار صادرات فولاد سازان بزرگ کشور نشان داده که این فولاد سازان در سال قبل بالغ بر 5 میلیون و 547 هزار تن فولاد و محصولات فولادی صادر کردند که نسبت به سال 96 چیزی حدود 25 درصد افت داشته است. یکی از برترین فولاد سازان...

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار فولاد، آمار صادرات فولاد سازان بزرگ کشور نشان داده که این فولاد سازان در سال قبل بالغ بر 5 میلیون و 547 هزار تن فولاد و محصولات فولادی صادر کردند که نسبت به سال 96 چیزی حدود 25 درصد افت داشته است. یکی از برترین فولاد سازان بزرگ کشور در سال 1397 فولاد خوزستان بود که توانست 2 میلیون و 183 هزار تن شمش صادر نماید که البته 21 درصد پایین تر از سال 96 بوده است.

ذوب آهن به عنوان دومین فولاد ساز برتر کشور در سال قبل 902 هزار تن انواع محصولات فولادی صادر کرد که نسبت سال 96 از کاهش 22 درصدی برخوردار بود. فولاد مبارکه اصفهان به عنوان سومین فولاد ساز برتر ایران در سال گذشته 878 هزار تن محصولات خود را به کشور های دیگر صادر کرد که صادرات این شرکت نیز 32 درصد کمتر از سال 96 می باشد. فولاد کاوه جنوب کیش به عنوان چهارمین شرکت برتر در امر صادرات فولاد کشور در سال قبل با افت 14 درصدی در صادرات خود همراه بود و صادراتش را به 690هزار تن رساند که این شرکت کمترین میزان افت را در صادرات به خود اختصاص داده است. فولاد هرمزگان نیز  با افت 47 درصدی به حجم 582 هزار تنی رسید.

از سوی دیگر، صادرات فولاد خراسان نیز به میزان ۱۳۰ هزار تن بلوم و ۵۷ هزار تن میلگرد بود. این شرکت برای نخستین بار توانسته بود حجمی بیش از ۱۰۰ هزار تنی شمش خود را به بازارهای هدف صادرات ارسال نماید. فولاد آلیاژی ایران هم در سال قبل موفق به صادرات ۳۹ هزار تن میلگرد شد که البته ۴۱ درصد کمتر از سال ۹۶ بود. فولاد اکسین هم با افت ۳۶ درصدی صادرات خود را به ۱۴ هزار تن رساند. امید بر این است، با مزیت رقابتی مبارکه در تولید محصولات با کیفیت بتوانیم از این فرصت حداکثر استفاده را با جذب بازارهای همسایه داشته باشیم.
برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)