روز های سخت بازار سنگ آهن چین

روز های سخت بازار سنگ آهن چین
روز های سخت بازار سنگ آهن چین

آمار ها و گزارش های منتشر شده از سوی بازار سنگ آهن چین، حاکی از افت قیمت ها می باشد. هرچند که شاهد افت قیمت های جزئی در بازار های فیوچرز هستیم اما همچنان نمی توان یک وضعیت روشن و مشخصی را از آینده ی بازار ترسیم کرد. در حال حاضر قیمت میلگرد در بورس شانگهای چین دچار پنج و نیم دلار افت قیمت شده است. از سویی دیگر، بهای سنگ آهن استرلیا نیز در این کشور حدود 60 دلار در هر تن سی اف آر کاهش داشته است. لازم به ذکر است که روند قیمت ها 

آمار ها و گزارش های منتشر شده از سوی بازار سنگ آهن چین، حاکی از افت قیمت ها می باشد. هرچند که شاهد افت قیمت های جزئی در بازار های فیوچرز هستیم اما همچنان نمی توان یک وضعیت روشن و مشخصی را از آینده ی بازار ترسیم کرد. در حال حاضر قیمت میلگرد در بورس شانگهای چین دچار پنج و نیم دلار افت قیمت شده است. از سویی دیگر، بهای سنگ آهن استرلیا نیز در این کشور حدود 60 دلار در هر تن سی اف آر کاهش داشته است.

لازم به ذکر است که روند قیمت ها در روز های گذشته حالت صعودی داشت و رو به بالا بود؛ به همین جهت وضعیت کنونی بازار برای فعالان و کارشناسان، دور از ذهن و یا غیر منتظره نبود؛ زیرا معمولا تصحیح قیمت ها پس از گذشت یک روز رخ می دهد. بهای بیلت نیز در طول هفته ی گذشته حدود 13 دلار کاهش قیمت هفتگی داشته است. به نظر می رسید که با آمدن فصل سرما که قرار بود در زمستان سال جاری، چین اقدامات لازم را جهت  کاهش تولید انجام دهد که همچین برنامه ای رخ نداد.

در حال حاضر نمی توان یک وضعیت جدی را برای محدودیت های تولیدی در چین در نظر گرفت و این موضوع می تواند تاثیرات منفی را بر شیب قیمت ها و بازار بگذارد. در حال حاضر شاهد کم شدن فعالیت ها و محدودیت رفت و آمد ها در بنادر چینی که مرکز اصلی فعالیت های سنگ آهن می باشد هستیم. به گفته ی تعداد زیادی از فعالان این بازار، این کاهش فعالیت ها می تواند به علت محدودیت های حمل و نقل در بنادر باشد.

گفتنی است که تعداد کثیری از مقامات چینی اقدام به ممنوعیت عبور کامیون ها از بنادر تا کارخانه ها و برعکس کرده اند. مجموع این دو عامل ذکر شده، یعنی محدودیت عبور کامیون ها و کاهش تمایل به خرید، باعث بالا رفتن و بیشتر شدن میزان موجودی کارخانه ها شده است. 

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)