روزهای سخت تر در انتظار بازار آهن

روزهای سخت تر در انتظار بازار آهن
روزهای سخت تر در انتظار بازار آهن

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار آهن، روز گذشته بازار روند خود را با خبر افزایش قیمت شمش آغاز کرد و همین امر سبب گشت تا قیمت محصولات فولادی  و آهن در بازار دستخوش تغییراتی شوند...

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار آهن، روز گذشته بازار روند خود را با خبر افزایش قیمت شمش آغاز کرد و همین امر سبب گشت تا قیمت محصولات فولادی  و آهن در بازار دستخوش تغییراتی شوند.

این تغییرات در بازار آهن بدین ترتیب بود که اغلب کارخانه های تولیدی میلگرد در چند مرتبه قیمت های خود را تغییر داده و افزایشی 50تا 100تومانی به ازای هر کیلو محصول را به ثبت رسانیدند. نوسانات بازار شمش وروند صعودی نرخ دلار در روزگذشته مانع از اعلام قیمت انواع ورق گشت و بر بی نظمی های بازار داخل افزود و روزهای پایانی سال را به کام مصرف کنندگانی که مدت هاست با افزایشات بی دلیل دست به گریبانند تلخ کرد.

با توجه به مشکلات صادراتی که ممکن است در آینده با آنها مواجه گردیم امید اندکی به کاهش قیمت ها در کوتا مدت وجود دارد؛ صادرات بازارهای کالایی با دلار صرافی و به موازات آن کاهش قابل توجه ارزش پول ملی، عامل اصلی حراج سرمایه های ملی، تزریق التهابات ارزی در بازار داخلی و بالاخره بروز قحطی و گرانی کالا در بازار داخلی خواهد بود.

صادرات محصولات نهایی برخی کالاها مثل صادرات میلگرد آجدار، برای برخی از فعالان اقتصادی خُرد بازار، شامل تجار یا تولیدکنندگان کوچک تر، ظاهرا به طور مستقیم یا غیر مستقیم و به دور از تدابیر نظارتی و بدون بازگشت ارز آن به سامانه نیمایی، میسر و ممکن بوده که همین موضوع باعث شده تا متاثر از کاهش قابل توجه ارزش پول ملی در سال های اخیر؛ افزایش قیمت سرسام آور کالاها در بازار داخلی و تاراج سرمایه های ملی کشور را نیز شاهد باشیم.

منطقی ترین راه جلوگیری از وقوع این فاجعه؛ تلاش برای بالا بردن ارزش پول ملی و یا حداقل ثابت نگه داشتن آن است؛ که با وضعیت پیش رو، راه بسیار سخت و دشوار دیده می شود. یک راه دشوار دیگر، اجرای نظارت بسیار دقیق و همه جانبه بر ورود و خروج گمرکات و مرزهای کشور و تلاش برای محدود نمودن صادرات ریالی می باشد؛ این نظارت حداقل برای کالاهای حجیمی مثل فولاد؛ اگر اراده جمعی بر اجرای دقیق آن باشد؛ شدنی است.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (13)

  • محمدم
    محمدم1397/12/09 - 07:57 پاسخ

    حضرت امام میفرماید یک کشوری وقتی آسیب می بیند که ملتش بی تفاوت باشد.خودمان خواستیم که این جریان بر ما حکمفرمایی کند.وقتی همه چیز رو به برجام نافرجام گره زدند و چشمشان به خارج بود و حتی همکنون نیز ولکون قضیه نیستند این جریان همچنان ادامه خواهد داشت.وقتی ثروت اعظم مملکت دردست معدود افرادی بود و کوخ نشینی روزبه روز بیشتر و کاخ نشینی هم بیشتر شد.بهتر از این اوضاع پیش نخواهد آمد.من که کلا تصمیم گرفتم با اندک سرمایه ای که بعد از 10 سال سختی و اجاره نشینی پس انداز کرده بودم و با این اوضاع حتی نمیشود میلگردش رو تهیه کرد از ساختن خانه منصرف و همچنان به اجاره نشینی که الانم خیلی سخت شده ادامه بدم.ننگ باد بر مسوولین بی کفایت ماخ نشین

  • رضا
    رضا1397/12/08 - 17:21 پاسخ

    بخور بخوره ،دولت نداریم که به فکرمون باشه ، فقط منتظر معجزه نشستیم ،اونم که دیگه خیلی وقته اتفاق نمیوفته ،

  • ح
    ح1397/12/08 - 15:53 پاسخ

    خداوند می فرماید سرنوشت ملتی عوض نمی شود مگر خودشان بخواهند خودمون خواستیم این بلاها سرمون بیاد

  • ج
    ج1397/12/08 - 14:07 پاسخ

    قیمت باید از همین روزا تا اواخر فروردین ریزشی باشه دوستان لطفا با عجله خرید نکنید

  • علی
    علی1397/12/08 - 13:12 پاسخ

    دوستان بزنم به تخته از ساعت 12 قیمتها دارن کاهشی میشن

  • مهدی
    مهدی1397/12/08 - 12:41 پاسخ

    اینا مقطعی است میاد پایین

  • علی مم
    علی مم1397/12/08 - 12:15 پاسخ

    پرایس جان منظورت از روزهای سخت در انتظار بازار آهن مربوط به تولید کننده می باشد یا مصرف کننده نگون بخت؟؟؟؟

  • علی
    علی1397/12/08 - 12:14 پاسخ

    پرایس عزیز تورو خدا یه کم امیدوارمون کن

  • مهدی
    مهدی1397/12/08 - 11:22 پاسخ

    اهن پرایس محترم ، داستان این روزهای افزایش قیمت فولاد و میلگرد شبیه افزایش دارایی شاعری هست که در دوران قاجاریه روزنه قیمت عصایی خود را بیست درصد افزایش اعلان می نمود زیرا که هر روز به دوستانش می گفت دیروز قیمت عصایم را مثلا صد ریال گفتم‌ امروز قیمت انرا صد و بیست ریال اعلان کردم و در مدتی طولانی من ثروتمند ترین ادم‌خواهم بود

  • محمد قربانی
    محمد قربانی1397/12/08 - 11:01 پاسخ

    روزهای سخت تر در انتظار بازار آهن؟؟؟؟ پرایس کجایی؟ خوابی؟ بازار آهن بهترین روزهای عمرشو داره میگذرونه، افزایش قیمت باعث شده تا میتونن به مردم غالب کنن و سود بالا ببرن . روزهای سخت و سختتر برا ما مصرف کننده هاست ، که هروز با افزایش قیمتها به بدبختیامون اضافه میشه.

  • علی
    علی1397/12/08 - 10:52 پاسخ

    فقط امید به عنایات باریتعالی داریم.

    • محسن
      محسن1397/12/08 - 15:02

      باریتعالی میفرمایند یه کشور با ۸ درصد ذخایر طبیعی دنیا بهت دادم اگه کل کهکشان هم بهت بدم بازم توی ایرانی همینی که هستی هستی

  • محمدم
    محمدم1397/12/08 - 10:43 پاسخ

    با سلام روز گذشته که دلار صعودی نبود.بلکه مقداری هم کاهش داشت