روند قیمت فولاد در روزهای آینده

روند قیمت فولاد در روزهای آینده
روند قیمت فولاد در روزهای آینده

بنابر اظهارات کارشناسان بازار فولاد، نگرانی درباره کمبود آهن در بازار وجود ندارد و متاسفانه این روزها قیمت فولاد با سایر بازارها همچون دلار، طلا و … قیمت‌ گذاری می‌شود. چنانچه این رویه به همین منوال پیش رود قیمت آهن در روزهای آینده گران‌تر خواهد شد. حال با مشاهده این وضعیت می توان گفت: قیمت آهن...

بنابر اظهارات کارشناسان بازار فولاد، نگرانی درباره کمبود آهن در بازار وجود ندارد و متاسفانه این روزها قیمت فولاد با سایر بازارها همچون دلار، طلا و … قیمت‌ گذاری می‌شود. چنانچه این رویه به همین منوال پیش رود قیمت آهن در روزهای آینده گران‌تر خواهد شد. حال با مشاهده این وضعیت می توان گفت: قیمت آهن بعد از عید وضعیت چندان درستی نداشته است. 

به گزارش تحلیل گران آهن پرایس، بی‌ برنامه بودن  مسئولان در حوزه فولاد باعث شده که بازار آهن و فولاد از آشفتگی‌ های اخیر رنج ببرد. تغییرات اخیر در وزارت صنعت باعث شده که بازار فولاد به طور مقطعی ثابت بماند اما این ثبات قیمت مقطعی بوده و تاثیری در وضعیت قیمت در بلند مدت ندارد چراکه بازار آهن باید توسط اهالی بازار و صنعتگران این حوزه قیمت‌ گذاری شود. اخیرا برای قیمت فولاد پیشنهاداتی به مسئولان ارائه شده تا توزیع کالا ساماندهی شود.  در حال حاضر با عرضه فولاد در بورس نوسان قیمت  فولاد به شدت افزایش یافته و در این میان میلیاردها تومان به جیب عده ‌ای می‌رسد.

 حباب قیمت در صنعت فولاد برای همگان کاملا مشخص است. قیمت فعلی آهن واقعی نیست و زمانی که از مسئولان درباره قیمت آهن پرس و جو شود، افراد علت افزایش قیمت را گران شدن قیمت جهانی شمش عنوان می‌کنند. هم اکنون قیمت هر کیلو میلگرد از محل کارخانه هفت هزار و ۲۰۰ تومان است که با اعمال مالیات بر ارزش افزوده و قیمت حمل و نقل این کالا در بازار بیشتر هم می‌شود. هم چنین قیمت ورق نیز بین سه تا چهار هزار تومان گران شده است که این افزایش قیمت لحظه ‌ای، نه به نفع مصرف‌کننده و نه به نفع تولیدکننده است.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)