روند قیمت گذاری آهن در هفته جاری

روند قیمت گذاری آهن در هفته جاری
روند قیمت گذاری آهن در هفته جاری

به تحلیل آهن پرایس از وضعیت بازار آهن، در حوزه ورق طی هفته گذشته شاهد نوساناتی به شرح ذیل بودیم: قیمت ورق گرم ضخامت 2 میلیمتر روز شنبه در اصفهان 96500 ریال و در اهواز 88000 ریال بود که تا آخر همان هفته در اصفهان به 10000 ریال و در اهواز به 92000 ریال رسید. ورق های ...

به تحلیل آهن پرایس از وضعیت بازار آهن، در حوزه ورق طی هفته گذشته شاهد نوساناتی به شرح ذیل بودیم: قیمت ورق گرم ضخامت 2 میلیمتر روز شنبه در اصفهان 96500 ریال و در اهواز 88000 ریال بود که تا آخر همان هفته در اصفهان به 10000 ریال و در اهواز به 92000 ریال رسید. ورق های گرم ضخامت 3 تا 15 میلیمتر روز سه شنبه 95167 ریال قیمت داشت که چهارشنبه به 99333 ریال رسید.

ورق سرد در هفته گذشته  نیز روند افزایشی آرامی داشت بدین معنا که قیمت روز شنبه بطور متوسط 165000 ریال بود که تا چهارشنبه به 166318 ریال رسید. معاملات ورق سرد که با افزایش قیمت شدید روبرو شده بود نیز ابطال گردید، همین مساله باعث سردرگمی بازار شد. از آنجا که تابستان فصل مصرف ورق سرد است می تواند محرک افزایش قیمت ورق سرد باشد ولی حجم معاملات این کالا محدود شده است. در سایر حوزه ها نیز دست اندرکاران معتقدند که قیمت سایر مقاطع آهن روند صعودی خود را دنبال خواهد کرد و دلیل این اندیشه را رسیدن پایه قیمت میلگرد در بورس کالا به عدد 65329 ریال عنوان می کنند که اگر خریداران تا 5 درصد هم در رقابت با یکدیگر قیمت را افزایش دهند، معاملات در پایه 68500 ریال بسته خواهد شد که با لحاظ مالیات بر ارزش افزوده مجددا قیمت میلگرد در بورس به 75000 ریال به ازای هر کیلو خواهد رسید. بنابراین استدلال آنها مبنی بر اینکه قیمت میلگرد در بازار نباید در هفته جاری به کمتر از 75000 ریال برسد، بسیار دور از ذهن نیست.

تیرآهن نیز مشابه این استدلال را یدک می کشد. بنابراین در هفته های پیش رو شاهد افزایش قیمت خواهیم بود و تنها عاملی که می تواند روند صعودی میلگرد را کنترل کند، ثبات قیمت شمش و میلگرد در بورس است. عده ای از آگاهان این مساله را مطرح می کنند که میلگردهای خریداری شده در بورس که تحویل آنها خرداد ماه است با فاصله قیمت زیاد به بازار روانه خواهد شد و بازار را از تب و تاب خواهد انداخت؛ این بحث می تواند قابل تامل باشد در صورتیکه باب صادرات همچنان بسته بماند. البته شنیده ها حاکی از این است که مرز مهران در روزهای آتی باز خواهد شد بنابراین به نظر نمی رسد آرامش بازار میلگرد به زودی ممکن باشد.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)