روند معکوس بازار فولاد

روند معکوس بازار فولاد
روند معکوس بازار فولاد

به گزارش آهن پرایس در تحلیل بازار فولاد، فولاد پس از گذر از شیب التهابات ارزی به سمتی پیش می رود که با سردرگمی یا روند افزایشی را پیش می گیرد یا به سمت شیب کاهشی سوق پیدا می کند. در شرایط می توان افزایش قیمت را منطقی دانست که تقاضای مصرفی آن زیاد شده باشد اما با توجه به مشاهدات این اتفاق رخ نداده و بازار تحرک مصرفی نداشته است. از طرفی روال طبیعی بازار به این صورت که خریداران  بازار فولاد در ماه های 

به گزارش آهن پرایس در تحلیل بازار فولاد، فولاد پس از گذر از شیب التهابات ارزی به سمتی پیش می رود که با سردرگمی یا روند افزایشی را پیش می گیرد یا به سمت شیب کاهشی سوق پیدا می کند. در شرایط می توان افزایش قیمت را منطقی دانست که تقاضای مصرفی آن زیاد شده باشد اما با توجه به مشاهدات این اتفاق رخ نداده و بازار تحرک مصرفی نداشته است. از طرفی روال طبیعی بازار به این صورت بود که خریداران بازار فولاد در ماه های پایانی سال قبل خریدهای خود را انجام می دادند و در روزهای ابتدایی فروردین اقدام به فروش آنها می کردند. اما در سالهای قبل شاهد افزایش 10 درصدی قیمت ارز نبودیم بنابراین اتفاقی که در سال جاری افتاد روند معکوسی را پشت سر گذاشت و سرمایه گذاران سر از بخش خرید در آوردند.از سوی دیگر به دلیل افزایش 10 درصدی قیمت ارز در 20 روز ابتدایی امسال بازار شاهد نوسانات مجدد بود.

فعالان این بازار می گویند: ما منتظر تصمیمات مدیریتی در سطوح بالا هستیم و اگر قیمت ارز فروکش کند یا به محض اینکه به ثبات برسد قیمت آهن آلات نیز در سراشیبی قرار خواهد گرفت. از این رو باید منتظر متضرر شدن واسطه ها باشیم. در این بین در حال حاضر کارخانه های آهن آلات کشور که هم شمش و هم محصولات فولادی تولید می کنند، مقرون به صرفه است که تنها شمش تولید و صادر کنند اما با توجه به حمایت از تولید داخل بقیه نیازهای بازار را نیز تولید می کنند.
با توجه به امارهای 5 سال گذشته، نمودار قیمتی محصولات فولادی هیچ وقت در این حد صعودی نبوده است. یعنی اگر قرار باشد 10 درصد افزایش قیمت در بازار ارز داشته باشیم، به اندازه 3 درصد افزایش قیمت در بازار فولاد رخ می داد و پس از آن ترمز افزایش قیمت بازار کشیده می شد.

 

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)