روند نامتعارف بازارفولاد

روند نامتعارف بازارفولاد
روند نامتعارف بازارفولاد

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار فولاد، طی چند ماه گذشته مشکلات متعددی در بازار فولاد رخ داد و سیاست‌گذاری دولت و تصمیمات جدید  ارزی نتوانسته مشکلات صنعت فولاد را  کم کند و همچنان این روند نامتعارف قیمت های محصولات فولادی در بازار دیده می شود. کارشناس بخش صنعت در خصوص مشکلاتی که تاکنون برای صنعت فولاد به وجود آمده بیان نمود که متاسفانه  هنوز دلالان و جاه طلبان  فرصت طلب در صنعت فولاد دست دارند و تا 

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار فولاد، طی چند ماه گذشته مشکلات متعددی در بازار فولاد رخ داد و سیاست‌گذاری دولت و تصمیمات جدید  ارزی نتوانسته مشکلات صنعت فولاد را  کم کند و همچنان این روند نامتعارف قیمت های محصولات فولادی در بازار دیده می شود.

کارشناس بخش صنعت در خصوص مشکلاتی که تاکنون برای صنعت فولاد به وجود آمده بیان نمود که متاسفانه  هنوز دلالان و جاه طلبان  فرصت طلب در صنعت فولاد دست دارند و تا زمانی که این دلالان از صنعت فولاد خارج نشدند نمیتوان انتظار بهبود این بخش را داشته باشیم.

 همچنین وزارت صنعت، معدن و تجارت با فشار بر بورس کالا خواستار این امر است که عرضه محصولات فولادی را بر مبنای دلار 4200 تومانی تعیین کند بطوری که در این اوضاع نابسامان بازار فولاد تعیین عرضه محصولات فولادی بر مبنای  دلار 4200 تومانی غیرممکن است. با تصمیمات وزارت صنعت، معدن و تجارت بسیاری از کمیسیون مجلس و افراد حقیقی و حقوقی بر غیر قانونی بودن این تصمیم سماجت کردند؛ همچنین برخی از سوداگران بازار فولاد  با  مداخله های خود نسبت به تنظیم درست  بازار فولاد مخالفت خود را اعلام کردند.

متاسفانه سوداگران و جاه طلبان فرصت طلب  با ارائه اطلاعات اشتباه به وزارتخانه منجر به آشفتگی شدید بازار شده‌‌اند. آنها اطلاعات اشتباه درخصوص سرانه تولید به وزارت صنعت، معدن و تجارت  گزارش می دهند که باعث می شود آشفتگی های  بازار فولاد روز به روز بیشتر شود. همچنین این شرایط  که در بازار فولاد ایجاد شده دغدغه و نگرانی های زیادی را برای فعالان بازار و متقاضیان مصرفی به وجود آورده است لذا در شرایطی که بازار فولاد بسر میبرد  بسیاری از صنعتگران فولاد با  خسارت های جبران ناپذیری مواجه شدند. علت این که بسیاری از تولیدکنندگان مقاطع فولادی به حالت نیمه تعلیق درآمده‌اند آن است که جرات خرید و فروش در بازار آزاد را ندارند و در انتظار بهبود این روند بازار فولاد بسر میبرند .

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)