رونق اشتغال با حمایت دولت

رونق اشتغال با حمایت دولت
رونق اشتغال با حمایت دولت

موضوع حمایت از صنایع مهمی چون فولاد گاها با انتقاد هایی روبرو می شود که دور از انصاف می باشد. اگرچه نوسانات قیمت آهن طی ماه های اخیر جمعی را بر این باور داشته است که سود جویی تولید کنندگان عامل مهمی در بی نظمی ...

موضوع حمایت از صنایع مهمی چون فولاد گاها با انتقاد هایی روبرو می شود که دور از انصاف می باشد. اگرچه نوسانات قیمت آهن طی ماه های اخیر جمعی را بر این باور داشته است که سود جویی تولید کنندگان عامل مهمی در بی نظمی های اخیر بازار آهن بوده است اما اگر با دقت بیشتری به این موضوع پرداخته شود تاکید بر حمایت دولت از صنایع قطعا می تواند به تداوم چرخش چرخ تولید کمک بزرگی بکند. اخبار کسب شده توسط کارشناسان آهن پرایس از بازار آهن حاکی از این است که در کارخانه فولاد بافت زمینه اشتغال ۹۰۰ نفر  به صورت مستقیم  و چندین هزار نفر  به صورت غیر مستقیم مهیا شده است که همین اتفاق دلیل محکمی برای توجه به صنایع داخلی کشور می باشد.

در فاز اول ۲۵۰ نفر اشتغال مستقیم  که ۹۰ درصد بومی منطقه  می باشند مشغول به کارشده‌اند و سایر متخصصان از با تجربه‌های صنایع کشور به‌ویژه فولاد جذب‌شده‌اند و همچنین دو هزار و ۵۰۰ نفر اشتغال مولد غیرمستقیم ایجاد شده است. در فاز دو این پروژه 500 نفر اشتغال مستقیم و ۵۰۰۰ نفر غیرمستقیم  وجود دارد که  ۲۵۲ میلیون یورو سرمایه‌گذاری با فاینانس چین انجام خواهد شد و زمان اجرای کامل طرح سه سال می باشد تا به بهره‌برداری کامل برسد.

از این رو مهدی جهانگیری عصر دوشنبه در آیین افتتاح کارخانه احیاء مستقیم شماره یک فولاد بافت با اشاره به اینکه محور جاده ای سیرجان بافت توان تردد چنین بار سنگینی را ندارد لذا انتظار داریم با دستور رئیس جمهور و وزیر، شاهد احداث راه آهن در این منطقه باشیم و در صورت تحقق این پروژه، شاهد سرمایه گذاری در منطقه خواهیم بود. وی معتقد است که بزرگ ترین دغدغه مقام معظم رهبری و ریاست جمهور، حل مشکل اشتغال است که این امر تنها از طریق اقتصاد غیر دولتی، خصوصی سازی و حذف بروکراسی اتفاق می افتد.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)