رویای تحقق رونق تولید در بازار آهن

رویای تحقق رونق تولید در بازار آهن
رویای تحقق رونق تولید در بازار آهن

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازارآهن، رئیس اتحادیه فروشندگان آهن با توجه به ظرفیت های بالای تولید مقاطع فولادی در کشور نسبت به خودکفایی این صنعت اظهار امیدواری کرد و از قطع واردات محصولات فولادی به بازار خبر داد. اتفاقی که با مدیریت و نظارت صحیح می تواند...

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازارآهن، رئیس اتحادیه فروشندگان آهن با توجه به ظرفیت های بالای تولید مقاطع فولادی در کشور نسبت به خودکفایی این صنعت اظهار امیدواری کرد و از قطع واردات محصولات فولادی به بازار خبر داد. اتفاقی که با مدیریت و نظارت صحیح می توانداقتصاد کشور را دراین شرایط بحرانی متحول کند.

شعار رونق تولید در سال 98 برای فعالان صنایع خودکفایی هم چون فولاد  می تواند روزنه ای امیدی باشد برای تداوم فعالیت در پرتوی نظارت و حمایت دولت، تا بدین وسیله مسیر ناهموار معاملات داخلی و خارجی هموارتر شود و هم چنین به حرکت چرخ بزرگ  اقتصاد کشور  کمک بزرگی شود. اگرچه کارشناسان معتقدند راه پیشرفت در عدم وابستگی به دولت و توجه به پیشکسوتان عرصه تولید است اما در شرایط فعلی حاکم در کشور حمایت دولت برای صنایع تا آرام شدن جو روانی و ثبات اقتصادی لازم و ضروری است.  

به دلیل تحریم های اعمالی علیه کشور اغلب صنایع از جمله صنعت آهن و فولاد کشور که همیشه پیشتاز صادرات محصولاتی همچون میلگرد آجدار و تیرآهن بوده اند و همچنین بخش خصوصی، توان و امتیاز رقابت در بازار های جهانی را از دست داده اند و در صورت عدم چاره اندیشی به موقع برای احیای  آن ها در مسیر فعالیتشان شاهد حذف آنها خواهیم ماند. البته همیشه نیز تصمیمات دولتی نتوانسته بازار آشفته آهن و فولاد را آرام کندو گاها  با تصمیمات سریع و بدون اندیشه کافی، نه تنها مشکلی از مشکلات جامعه را حل نمی کند بلکه بر مشکلات اقتصادی نیز می افزاید و تمام برنامه ریزی های شکل گرفته در بنگاه های معاملاتی را برهم زده و امکان محاسبات تجاری را از آن ها سلب می کند.

رئیس اتحادیه فروشندگان آهن و فولاد با بیان اینکه دولت، تولیدکننده، توزیع کننده و صادرکننده باید نقش خود را بدرستی ایفا کنند گفت: مداخله در این حوزه ها، موجب هرج و مرج اقتصاد می‌شود اما نباید از نقش نظارتی دولت، غافل ماند. وی هم چنین اذعان داشت که : سرنوشت همه گروه‌های اقتصادی (تولیدکننده، سرمایه گذاری، توزیع کننده) در گرو برنامه‌های مشترک بوده و هریک باید در اقتصاد، نقش خود را به درستی ایفا کنند تا موانع موجود برطرف شود.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (10)

  • غم دار
    غم دار1398/02/06 - 10:05 پاسخ

    خدایا خودت ظهور کن

  • مهدی
    مهدی1398/02/05 - 12:23 پاسخ

    امروز بازار بودم همه جنسها دوباره بالا رفت یعنی به غیر از 30درصد افزایش بعد از عید دوباره افزایش قیمت داشتن خدایا نجاتمون بده

  • محمد
    محمد1398/02/05 - 11:01 پاسخ

    راد همدان به کجا چنین شتابان

  • محمد
    محمد 1398/02/05 - 11:00 پاسخ

    راد همدان ببر بالاتر هر چه بالاتر بهتر

    • محمد
      محمد1398/02/05 - 11:03

      خیر نبینه

  • مسلم حیدری
    مسلم حیدری1398/02/05 - 10:41 پاسخ

    تا کسی نظارت بر قیمت گذاری صنعت فولاد کشور رو نداشته باشند تا هست همین میشود... هرکارخانه و بازاری برای خودش قیمت گذاری میکنه...

  • محمد
    محمد1398/02/05 - 10:15 پاسخ

    سلام.این حرفها چه فایده ای داره.تولیدکنندگان فقط دنبال افزایش قیمتها و بیچاره کردن مردم و پرکردن جیب خودشان از مال نامشروعن.همین فولاد راد همدان دیروز طی دو مرحله 190 تومان و امروز اول صبحی 40 تومان مجدد افزیش قیمت داد.دولت بی تدبیر هم که کلا همه چی رو گذاشته کنار و در خواب برجام و دستاوردهای آن به سر میبرد.

    • محمد
      محمد 1398/02/05 - 11:03

      دوست عزیز و بزرگوار یک کلمه دیگر حرف بزنی راد همدان تا کیلویی ۱۰۰۰۰ قیمت را بالاتر میبره

    • مهدی
      مهدی1398/02/05 - 11:05

      چرا گیر دادی به راد همدان ، بنده خدا کاری نکرده فقط ساعتی قیمتش را بالا میبرد مگر اشکالی داره

    • محمد
      محمد1398/02/05 - 12:09

      اتفاقا بزرگوارجدیدا دقیقه ای بالا میبره.انشا الله روز زوالشان فراخواهد رسید.من امروز ناچارا 2تن خرید کردم.هزاربار لعنت بهشون که یه پس انداز ناچیزمو جهت ساخت یک طبقه خونه اونم بعد از 10 سال اینچنین به یغما میبرند.