رویای محال کاهش قیمت ها

رویای محال کاهش قیمت ها
رویای محال کاهش قیمت ها

گزارش میدانی آهن پرایس از گلایه های متقاضیان خرید آهن در بازار، حاکی از این است که موج افزایش قیمت ها بار دیگر اسباب نگرانی مصرف کنندگان آهن در بازار را مهیا کرده است. البته در این شرایط اظهار نظرهای غیر کارشناسانه ...

گزارش میدانی آهن پرایس از گلایه های متقاضیان خرید آهن در بازار، حاکی از این است که موج افزایش قیمت ها بار دیگر اسباب نگرانی مصرف کنندگان آهن در بازار را مهیا کرده است. البته در این شرایط اظهار نظرهای غیر کارشناسانه و وعده وعیدهای کاهش نرخ آهن آلات به خصوص میلگرد آجدار به کمتر از 3 هزار تومان به ازای هر کیلو سبب گشت تا صفی طویل از متقاضیان خرید که در انتظار کف قیمت های بازار بودند تشکیل شود.

روز شنبه با شدت گرفتن برخی بدبینی ها شاهد اوردوز قیمت ها در بسیاری از بازار ها به خصوص بازار میلگرد آجدار بوده ایم. فرجام کار بازار میلگرد آجدار در روز شنبه بنابر برخی شنیده ها در دامنه قیمتی حدود ۴۴۰۰ تومان تا ۴۷۰۰ تومان به ازای هر کیلو   بین ۰ تا ۱۰۰ تومان افزایش قیمت نسبت به روز پنج شنبه هفته گذشته و اعلام میانگین افزایش قیمت روز میلگرد  در حدود ۶۰ تومان بوده ایم. در نخستین روز هفته بازار مقاطع طویل فولادی تحت تاثیر برخی التهابات بازار ارز و مهم تر از آن بدبینی هایی بود که در کانال ها و گروهها و محافل مختلف و متعدد فضای مجازی از سمت تحلیل گران ریز و درشت بازارهای ارز و طلا  از روز پنج شنبه مخابره می گردید و بطوریکه دیدیم و شنیدیم؛ برخی کمربندهای خود را برای شیرجه در بازارهای کالایی محکم کرده بودند که عاقبت آن هم افزایش قیمت برخی از بازارهای بنیادین از جمله ارز، طلا و فولاد در فعالیت بازارهای شنبه بود.

از این رو اگر دولت و بانک مرکزی به عنوان صاحبان قدرت نتوانند در نظم دهی بازار نقش خود را به خوبی ایفا کنند بار دیگر شاهد اعمال نظر های غیرکارشناسانه جمعی از فعالان بازار خواهیم بود که شرایط خرید آهن آلات را برای متقاضیان در صف انتظار به مراتب دشوارتر می کنند.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (2)

  • سعید میرشاهی
    سعید میرشاهی1398/09/17 - 18:28 پاسخ

    اونایی قصد اهن دارن دست نگه دارن .بیست ساله کارم همینه و مطمئنم از اول بهمن قیمت حداقل بیست درصد افت میکنه .اونایی تصمیم گیر نهایی هستن هم رای میخان هم انبارشون پر بشه نمیتونن تولیده متوقف کنن مجبور میشن بیارن پایین تا مصرف کننده واقعی بخره و دلال تو اینجور مواقع نمیتونه با مصرف کننده واقعی برابری کنه

  • محسن
    محسن1398/09/17 - 15:58 پاسخ

    گر صبر کنی زغوره حلوا سازی. خب مثل اینکه فقط فولاد، بنزین و دستمزدپزشکان بر مبنای دلار هست و بس. دو شرایط در پیش رو هست: کاهش قیمت خواهیم داشت اگر تقاضای نباشه، بخاطر زمستان و عدم و کاهش ساخت و ساز، انتخابات پیش روی مجلس. و دوم افزایش خواهیم داشت ب علت رد پالرمو و تامین کسری بودجه از طریق فروش بالای دلار و تامین کسری. البته باید منتظر گفتگوی پشت پرده ایران و امریکا نیز باشیم و مانند ردوبدل گروگان های یکدیگر و امثال ان و انلکاس سیگنال های مثبت نیز باشیم. در کل ایران همه چیزش غیرقابل پیش بینی هست و نمیشه سرمایه گذاری کرد و فقط باید منتظر هرچه خوش آید پیش آید باشیم.