رکورد زنی قوطی پروفیل در بازار

رکورد زنی قوطی پروفیل در بازار
رکورد زنی قوطی پروفیل در بازار

به تحلیل آهن پرایس از وضعیت بازار آهن، انگار وزارت صمت نیز فاصله ۵۰درصدی قیمت ورق و پروفیل از نرخ واقعی آن را قبول دارد. البته هر یک از فعالان بازار به فراخور منافع صنفی خود از وضعیت برداشت های متفاوتی دارند که نامه سرگشاده رییس هیات مدیره سندیکای لوله و پروفیل ...

به تحلیل آهن پرایس از وضعیت بازار آهن، انگار وزارت صمت نیز فاصله ۵۰درصدی قیمت ورق و پروفیل از نرخ واقعی آن را قبول دارد. البته هر یک از فعالان بازار به فراخور منافع صنفی خود از وضعیت برداشت های متفاوتی دارند که نامه سرگشاده رییس هیات مدیره سندیکای لوله و پروفیل فولادی نمونه‌ای از این می باشد. این شرایط حاکی از آن است که بازار فولاد به نحوی طراحی شده است که در آن قیمت‌های رسمی شرکت‌های بزرگ و قیمت‌هایی که شرکت‌های تولیدکننده لوله و پروفیل به مردم ارائه می‌دهند، مانند چرخ‌های یک خودرو می باشد که همیشه باید با همدیگر فاصله داشته باشند و هیچگاه به هم نرسند. 

اصل وجود این فاصله‌ها قطعا مورد قبول همگان است ولی سوال این است که این فاصله چقدر باید باشد؟ چرا که در حال حاضر این فاصله بیش از 50 درصد است اما همین فاصله هم نتوانسته جمعی از فعالان بازار آهن را ارضاء کند؛ از این رو از معاونت معدنی وزارت صمت انتظار می‌رود به این سوال پاسخ شفاف ارائه دهد و برنامه وزارت صمت برای منطقی کردن این فاصله ها را ارائه نماید.

عده ای معتقدند که اعضای سندیکای لوله و پروفیل فولادی می بایست صراحتا اعلام کنند که محصولات تولیدی خود از محل ورق‌هایی که سال گذشته با نرخ‌های بسیار پایین خریداری کرده‌اند، اکنون با بهای گزاف تری عرضه می نمایند و نگرانی هم از عدم وجود تقاضا در بازار هم ندارند چرا که بر این باورند که مقاومت در برابر خرید نمی تواند تداوم یابد و مصرف کننده نهایی محکوم به خرید می باشد و امید کاهش قیمت و واقعی شدن آن امری عبث می باشد. قیمت انواع پروفیل فولادی  تولیدی کارخانه ها در پایان روز گذشته مرز 10 هزار تومان را در نوردید و اگر به این منوال پیش برود تا آخر هفته وارد کانال 11 هزار تومان نیز می رسد، در حالیکه بهای تمام شده این ورق برای شرکت‌های تولید کننده لوله و پروفیل با تمام هزینه‌ها حداکثر 7000 الی 7500 تومان می باشد.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)