ریسک بزرگ سرمایه گذاری در بازار فولاد کشور

ریسک بزرگ سرمایه گذاری در بازار فولاد کشور
ریسک بزرگ سرمایه گذاری در بازار فولاد کشور

به گزارش آهن پرایس در تحلیل بازار فولاد، یکی از اساسی ترین عواملی که می تواند موجب موفقیت صنعت فولاد شود، سرمایه کافی موجود در اختیار مدیران می باشد. هادی غنیمی رئیس پیش خانه صنعت و معدن ایران در اینباره گفت: شرایط سرمایه گذاری های داخلی و خارجی در بخش فولاد بسیار نامناسب می باشد. کسانی که می خواهند سرمایه گذاری کنند، در حالی تصمیم به این امر می گیرند که در بازارهایی همچون فولاد برای سرمایه گذاری احساس امنیت کنند.

به گزارش آهن پرایس در تحلیل بازار فولاد، یکی از اساسی ترین عواملی که می تواند موجب موفقیت صنعت فولاد شود، سرمایه کافی موجود در اختیار مدیران می باشد.
هادی غنیمی رئیس پیش خانه صنعت و معدن ایران در اینباره گفت: شرایط سرمایه گذاری های داخلی و خارجی در بخش فولاد بسیار نامناسب می باشد. کسانی که می خواهند سرمایه گذاری کنند، در حالی تصمیم به این امر می گیرند که در بازارهایی همچون فولاد برای سرمایه گذاری احساس امنیت کنند.
وی در ادامه افزود: در  حال حاضر شاهد جناح بندی های مختلف سیاسی در کشور هستیم که همین موضوع باعث می شود امنیت سرمایه گذاری پایین آید. در شرایط فعلی بیشترین سرمایه های خارجی در حوزه خلیج فارس به کشور عربستان وارد می شود که دلیل آن ثبات سیاسی و اقتصادی است که در حال حاضر در ان کشور وجود دارد که در پی این ثبات سرمایه گذاران حس امنیت بیشتری کرده و ترجیح می دهند در بازارهای صنعتی این کشور به سرمایه گذاری بپردازند.
غنیمی در ادامه با اشاره به وجود ریسک برای سرمایه گذاری در بازار فولاد اظهار داشت: با توجه به اتفاقات به وقوع پیوسته، سرمایه گذاری در بازار فولاد ریسک بزرگی است به همین دلیل سرمایه گذاران ترجیح می دهند در جایی سرمایه گذاری کنند که در کنار امن بودن، با حداقل سرمایه بیشترین سود را بتوانند کسب کنند که هم اکنون بازارهای صنعتی ایران فاقد این پتانسیل می باشد.
غنیمی فرد، در ادامه با بیان این كه در حال حاضر سرمایه گذاران داخلی سرمایه گذاری در بازارهای دلالی را به بازار فولاد ترجیح می دهند ادامه داد: در شرایط فعلی میانگین سود در بازارهایی همچون دلالی 28 درصد است این در حالیست كه میانگین سود در بازار تولید به 15 درصد هم نمی رسد.
وی با اشاره به معضلات اشتغال در صنعت فولاد در كشور تصریح كرد: به دلیل عدم حمایت های دولت در صنعت فولاد شاهد ورشكستگی پی در پی واحدهای تولیدی در این صنعت هستیم.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)