زمانی مناسب برای جولان دلالان در عرصه فولاد

زمانی مناسب برای جولان دلالان در عرصه فولاد
زمانی مناسب برای جولان دلالان در عرصه فولاد

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار فولاد، جمعی از صاحب نظران داخلی در عرصه صنعت فولاد اذعان داشتند که در بخش محصولات فولادی در داخل کشور نه تنها با کمبود مواجه نیستیم بلکه مشکل مازاد عرضه نیز به نگرانی های تولیدکنندگان می افزاید...

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار فولاد، جمعی از صاحب نظران داخلی در عرصه صنعت فولاد اذعان داشتند که در بخش محصولات فولادی در داخل کشور نه تنها با کمبود مواجه نیستیم بلکه مشکل مازاد عرضه نیز به نگرانی های تولیدکنندگان می افزاید. در معاملات شکل گرفته بورس کالا پیرامون محصولات فولادی در چند روز اخیر شاهد معاملات پر رونق شمش فولادِ فولاد خوزستان که یک شوک قابل توجه به بازار مقاطع طویل فولادی در روز های گذشته و هم چنین همراهی نوسانات نرخ ارز بوده ایم. تداوم این جریان سبب شد تا جو روانی بازار به شدت به هم ریخته و بازار فولاد، ملتهب نگران کننده جلوه کند.

با شکل گیری وضیعت فعلی باید در معاملاتی که در بورس کالا انجام می شود نظارت و کنترلی وجود داشته باشد تا فولاد سازان بزرگ داخلی در مواجه با افزایشات و بی میلی های شکل گرفته از خرید در پی آن نتوانند بی توجه به نیاز های داخلی، جذب بازارهای فریبنده صادراتی شوند چیزی که در ابتدای سال جاری اتفاق افتاد و بازار داخلی به نوعی با کمبود مواجه شد و قیمتهای داخلی تا مرداد ماه به شدت اوج گرفت بطوریکه مرز ۵ هزار تومان را درهم شکست. بدین ترتیب کنترل عرضه باید باشد تا فولادسازان تامین بازار داخلی را از یاد نبرند.

اگر بر روی نرخ رقابتی شمش فولاد خوزستان کنترلی وجود داشت و رقابت 22 درصدی خریداران شمش را اتفاقی خیره کننده در بورس کالا عنوان نمی شد شاید شاهد این حجم فشار در بازار نبودیم چرا از دیدگاه مصرف کننده این اتفاق فقط و فقط به نفع سوداگران و دلالان بوده تا بتوانند نرخ حواله محصول در اختیار خود را افزایش دهد !

بدین ترتیب کنترل می تواند مورد سوء استفاده دلالان و سوداگران نیز قرار بگیرد که وجودشان در هر زمان از عوامل اصلی در التهاب و بی نظمی در چرخه ای اقتصادی جامعه می باشد.

در روز های اخیر اخباری چون بسته شدن فروش کارخانه ها در روزهای پایانی سال جاری و روند صعودی نرخ دلار می تواند صنعت فولاد کشور را بیش از پیش آشفته و سرگردان کند.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید. 

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (2)

  • مهدی
    مهدی1397/12/01 - 12:22 پاسخ

    التهاب حاضربازار بازارگرمی بیش نیست فقط شتاب وعجله چندنفری خریداران فرصت طلب بازارگرم کن باعث این بی نظمی دربازار هستندسود امروزهیزم شعله های آتیش فردای جیب خودشان هست

  • Mahdy
    Mahdy1397/12/01 - 11:04 پاسخ

    سلام هیچ دقت کردید که نحوه بالا بردن قیمتها با چه سیاست و ترفندی انجام میگیرد با کمی دقت به نحوه افزایش قیمت میلگرد کارخانجات در چند روز گذشته نگاه کنید و بعد خودتان قضاوت کنید مثلا کارخانه الف امروز کیلویی صد یاصدوپنجاه بالا میبرد و کارخانه دیگر کیلویی بیست تومان یاهمان قیمت روز قبل را اعلان میکند و روز بعد برعکس کارخانه که قیمت صد وپنجاه بالا برده افزایش قیمت بیست تومانی و یا ثابت اعلان میکند و کارخانه ای که بیست تومان و یا ثابت اعلان کرده افزایش صد یا صد وپنجاه تومانی را اعلان میکند بخدا این سیاستها و جیب مردم خالی کردنها از نوع خوش نابغه های خاص میخواد مردم باور کنیدبخدا هیچ اتفاقی نیفتاده این افزایش قیمتها بی دلیل است و صرفا سو استفاده از بازار موجود است زیرا که با توجه به تورم حادث شده ساخت و ساز تقریبا نیمه تعطیل است و در بازار صادرات نیز اتفاق خاصی نیفتاده علت افزایش قیمت کیلویی دو هزار تومان میلگرد چیست؟؟؟؟؟؟؟؟؟