زنجیره ارزش جهانی در صنعت فولاد

زنجیره ارزش جهانی در صنعت فولاد
زنجیره ارزش جهانی در صنعت فولاد

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار فولاد، طبق تازه ترین ارزیابی صورت گرفته توسط موسسه معتبر اعتبار سنجی فیچ چشم انداز صنعت فولاد جهان در سال 2019 باثبات را  اعلام شده است. گزارش های اعلام شده از شرایط فعلی بازار...

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار فولاد، طبق تازه ترین ارزیابی صورت گرفته توسط موسسه معتبر اعتبار سنجی فیچ چشم انداز صنعت فولاد جهان در سال 2019 باثبات را  اعلام شده است. گزارش های اعلام شده از شرایط فعلی بازار فولاد جهان حاکی از این است که از یکسو محدودیت های صادراتی فولاد چین و کاهش تقاضای داخلی در آن کشور شرایط نامطلوبی را رقم زده است و از سوی دیگر طمع حاشیه سود بیشتر تحت تاثیر تقاضای قدرتمند، شرایط مطلوبی را برای تولید کنندگان آمریکایی مهیا کرده است.

از نتایج سیاست های صنعتی می توان به تغییر مزیت نسبی کشورها در طول زمان اشاره داشت این درست همان اتفاقی است که برای دو قطب قدرتمند جهان چین و آمریکا در حال وقوع می باشد. بدین ترتیب طراحی سیاست های صنعتی در شرایط اقتصادی حاکم بر جهان از اهمیت بالایی برخوردار است چرا که می تواند در ایجاد مزیت نسبی موثر عمل کند.

کسب بالاترین تکنولوژی تولید در صنایع فولادی، توجه به بخش خدمات وسایر فعالیت ها چون کیفیت  در انبار داری و فروش در آینده ای نزدیک از مهم ترین فاکتورهای رشد صنعتی و اقتصادی می باشد. بنابراین ارتباط بین خدمات و کالا در زنجیره ارزش جهانی، بسیار تنگاتنگ بوده و در سیاست‌های صنعتی اتخاذ شده باید مناسبات هر دو در نظرگرفته شود. هم چنین سیاست‌های صنعتی باید همپوشانی سایر بخش‌های اقتصاد از جمله تجارت، سرمایه‌گذاری، زنجیره ارزش (داخلی و جهانی)، خدمات، ظرفیت‌های تکنولوژی و استانداردها را در نظر بگیرد.

امروزه با ایجاد مفهوم جدیدی چون زنجیره ارزش جهانی و مشارکت کشورها در تولیدات صنعتی زمینه ای برای ارتباط میان زنجیره ارزش داخلی و خارجی  مهیا شده است تا کشور ها بتوانند بر سهم خود را با اتخاذ سیاست های صنعتی صحیح و کارآمد در زنجیره ارزش جهانی بیافزایند. برای محقق شدن این ارتباط کشور باید بتواند اطلاعات بازارهای جهانی و مناسبات اقتصادی را با سرعت و دقت به دست آورد، مدیریت خلاقانه را تسهیل کند، به زمان‌بندی‌های انجام شده پایبند باشد، شرایط را برای دستیابی بنگاه‌های داخلی به استانداردها و شرایط بازارهای جهانی فراهم کند و به‌طور کلی با تقویت زیرساخت‌ها و ظرفیت‌ها سهم کشور را در زنجیره ارزش جهانی افزایش دهد.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید. 


انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)