سازوکار صادرات فولاد کشور

سازوکار صادرات فولاد کشور
سازوکار صادرات فولاد کشور

آهن پرایس: صادرات محصولات فولادی از جمله صادرات میلگرد از این به کشورهای همسایه از جمله ترکمنستان، افغانستان و .... توسعه یافته است. محصولات فولادی ایران از لحاظ داشتن سنگ آهن دارای ارزش بالایی است و کیفیت بالایی دارد. خوشبختانه ایران در مسیر جاده ی ابریشم قرار دارد...

آهن پرایس: صادرات محصولات فولادی از جمله صادرات میلگرد از این به کشورهای همسایه از جمله ترکمنستان، افغانستان و .... توسعه یافته است. محصولات فولادی ایران از لحاظ داشتن سنگ آهن دارای ارزش بالایی است و کیفیت بالایی دارد. خوشبختانه ایران در مسیر جاده ی ابریشم قرار دارد که همین امر حمل و نقل را سرعت می بخشد. نکته حائز اهمیت دیگر در فولاد کشور کیفیت بالای فولاد ایران است که منجر به صادرات موفق منطقه می گردد. 

وجود معادن سنگ آهن در ایران منجر به صادرات موفق محصولات فولادی به ویژه میلگرد شده است و در نهایت امر صادرات آهن آلات به سایر کشورها یکی از مزایای توسعه کشور می باشد. بر اساس آمار منتشره بسیاری از محصولات فولادی به کشورهای همسایه و سی آی اس ارسال می گردد. در بین مقاصد صادراتی کشور افغانستان یکی از مهم ترین بازارهای صادراتی کشور می باشد و صادرات میلگرد در این بخش بسیار حائز اهمیت است. البته بر اساس گفته های تعداد کثیری از فعالان اقتصادی هزینه تمام شده ی میلگرد مهم ترین عامل در صادرات این محصول به کشور افغانستان است.
 
بر اساس آمار موجود در سال 1399 صادرات از کشور ایران به افغانستان در محصولاتی از جمله چدن، آهن و فولاد در صدر کالای صادراتی قرار دارد . وضعیت تجارت ایران و افغانستان در سالهای پیشین نشان دهنده ی جایگاه مطلوب در عین حال متزلزل ایران در کشور افغانستان است. البته شایان ذکر است که اقتصاد افغانستان در سالهای پیشین تحت تاثیر جنگ های داخلی بوده  و با مشکلات گسترده ای مواجه بوده است اما با تمام این اوصاف توانسته رشد اقتصادی داشته باشد و نرخ تورم در این کشور کمتر از 5 درصد می باشد. 

در ادامه می توانید این خبر را نیز مطالعه کنید : وابستگی نرخ فولاد به تولید

بر اساس آمار و ارقام منتشره ایران بیش از 1240 ردیف تعرفه را به افغانستان صادر می نمایدکه از این میزان 50 مورد کالای غیرنفتی می باشد که سهمی معادل 66 درصد را به خود اختصاص داده است، شایان ذکر است که بیش از 90 درصد کالاهای صادراتی از کشور ما به کشور افغانستان در 187 ردیف قرار میگیرد که این نشان دهنده ی تمرکز بالای صادرات کالایی ایران به سوی افغانستان است و در عین حال خبر از تنوع کم کالاهای صادراتی ایران به این کشور می دهد. 

به طور کلی کشور افغانستان با 7 میلیون تن کالا به ارزش 2 میلیارد و 200 میلیون دلار در سال 99  واردات از سوی ایران می تواند نام شریک اول اقتصادی ایران را به خود اختصاص دهد و سهم عظیمی در صادرات کشور ما دارد و می توان اظهار داشت در شرایط کنونی جو منطقه افغانستان و هرات و برقراری طالبان در این کشور از لحاظ بحث صادراتی بسیار برای ما حائز اهمیت است.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (1)

  • فریدون زیاری
    فریدون زیاری1400/06/21 - 09:26 پاسخ

    با سلام و تشکر از سایت بسیار کاربردی و مفید شما لطفا قیمت ها را به روز نمایید وارزش صادراتی انواع تولیدات فولادی را به کشور های همجوارعراق پاکستان و افغانستان را به روز نمایید و هزینه های حمل به مبادی خروجی کشور را هم درج نماییدو . با تشکر