سالی پر ابهام برای فولاد کشور

سالی پر ابهام برای فولاد کشور
سالی پر ابهام برای فولاد کشور

بنابر گزارش تحلیلگران آهن پرایس در اخبار بازار فولاد، در روزهای پایانی سال گذشته، بازار فولاد آرامش نسبی را تجربه می کرد که با شروع سال جدید و رخدادهای غیرمنتظره در آن ترسیم چشم انداز فولادی کشور با دشواری های بسیاری چون نوسان قیمت‌های جهانی و تغییر...

بنابر گزارش تحلیلگران آهن پرایس در اخبار بازار فولاد، در روزهای پایانی سال گذشته، بازار فولاد آرامش نسبی را تجربه می کرد که با شروع سال جدید و رخدادهای غیرمنتظره در آن ترسیم چشم انداز فولادی کشور با دشواری های بسیاری چون نوسان قیمت‌های جهانی و تغییر نرخ در بازار دلار آزاد و نیمایی همراه گشته است. سختگیری‌های موجود در مسیر بازگشت ارز حاصل از صادرات و تحویل آن به سامانه نیما یا فروش ارز به‌صورت فیزیکی در بازار داخلی اندکی با رویکردهای معاملاتی سابق در این بازار در تضاد قرار دارد و هر چه این داده‌ها تسهیل بیشتری را تجربه کند حجم صادرات مخصوصا مصنوعات فولادی و محصولات نهایی به کشورهای دیگر بالاخص کشورهای همسایه افزایش می‌یابد.

تخریب های حاصل شده از بلایای طبیعی در کشور موج جدیدی از ساخت و ساز ها را در پی خواهد داشت که محرکی مهم در رشد قیمت ها و متناسب با آن رشد تقاضا در بازار مسکن می باشد. انتظار برای رشد تقاضا در روزهای گرم سال در کنار رشد قیمت‌ها در بازار املاک آن هم در شرایطی که حجم تولید و ظرفیت تولید در سال جاری افزایشی می باشد بسیار دور از ذهن نیست.

بدین علت است که ترسیم دورنمای قاطعانه در سال جاری تنها با وجود حجم بالای موجودی انبارها قابل عرضه می باشد که این امر گویای عدم وجود کمبود عرضه مقاطع فولادی در بازار می باشد. به طوری که اگر در بازار با موج بزرگ تقاضا رو به رو نشویم برتری عرضه بر تقاضا حتمی می باشد اما با توجه به بالا بودن قیمت تمام شده ی محموله ها، امکان طی شدن سیر نزولی قیمت ها را ، بازار به محصولات فولادی نمی دهد مگر اینکه قیمت شمش یا تولیدات جدید به قدری کاهش یابد که مقاومت محموله‌های موجود را بشکند؛ به عبارت دیگر بازار دیگر نتواند در برابر افت نرخ مقاومت کند.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (1)

  • جواد
    جواد1398/01/18 - 21:05 پاسخ

    این تحلیلی که تو کردی داداش .میلگرد با کیلوی هفت تومن باید تو هوا بقاپیم تا گرون نشده.