ساماندهی در زنجیره فولاد

ساماندهی در زنجیره فولاد
ساماندهی در زنجیره فولاد

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار فولاد، ساماندهی زنجیره فولاد، نیازمند مدیریت واحدی است که واحد های معدنی و شرکت ‌های فولادی را به سمت حوزه ‌های خود سوق دهد. اگر این دو بخش به سمتی رفته‌ اند که تخصص آن دیگری بوده است؛ با یک مدیریت واحد، می‌توان آنها را بیشتر به سمت حوزه‌ های تخصصی...

به گزارش آهن پرایس دراخبار بازار فولاد، ساماندهی زنجیره فولاد، نیازمند مدیریت واحدی است که واحد های معدنی و شرکت ‌های فولادی را به سمت حوزه ‌های خود سوق دهد. اگر این دو بخش به سمتی رفته‌ اند که تخصص آن دیگری بوده است؛ با یک مدیریت واحد، می‌توان آنها را بیشتر به سمت حوزه‌ های تخصصی خود بازگرداند تا حوزه‌ های غیر تخصصی را واگذار کنند چراکه اگر هر بخشی در حوزه کاری خود رشد و توسعه پیدا کند، بدون شک در راستای توسعه فولاد کشور می‌تواند موثرتر گام بردارد.

داشتن زنجیره برای شرکت‌ های بزرگ می ‌تواند مفید باشد اما توان رقابتی برخی شرکت‌ های کوچک که توانایی شرکت‌ های بزرگ را نداشته و زنجیره‌ ای را نیز در اختیار ندارند را کاهش می‌ دهد. یکی از مشکلات فعالان در صنعت فولاد این است که سود آوری در بخش معدن بیش از بخش فولاد سازی و محصول نهایی است و این موضوع می‌ تواند جزو ایراد های این زنجیره به‌ شمار آید، چراکه با ایجاد ارزش‌ افزوده باید به سمت سود آوری بیشتر رفت و این روند در زنجیره فولاد برعکس عمل می کند. از این ‌رو واحد های فولادی ترجیح می ‌دهند به سمت تملک معدن پیش بروند تا سود بیشتری را نصیب خود کنند و این موضوع به ضرر سایر واحد های کوچک فولادی خواهد بود. 

حال می توان گفت: حقیقت این موضوع از آنجا ناشی می ‌شود که سود زنجیره فولاد به‌ درستی در این زنجیره توزیع نشده و این یکی دیگر از آسیب‌ های زنجیره فولاد است و هم‌ اکنون سبب نگرانی برخی شرکت‌ های فولادی در زمینه تامین خوراک شده است . بنابراین برای رفع این چالش ‌ها نیازمند مدیریت واحدی است تا کنترل این آسیب‌ ها را برعهده بگیرد و به حداقل برساند.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (1)

  • علی
    علی 1398/11/24 - 13:54 پاسخ

    هدف اینها این هست که قیمت رو در سال 98تو کانال 6هزار تومان نگهدارنده و در اوایل سال 99 مانند کالا های دیگر 20درصد افزایش قیمت بدهند. سال 99قیمت 8هزار تومان می رسه تحریم ها هم زیاد میشه نمی توانند راحت صادر کن. میشه مثل پراید به ما می فروختن 20ملیون به عراق میدادن 7ملیون. فاتحه........