سبک جدید افزایش قیمت در اردیبهشت 97

سبک جدید افزایش قیمت در اردیبهشت 97
سبک جدید افزایش قیمت در اردیبهشت 97

به گزارش اهن پرایس در اخبار بازار فولاد، هفته آینده شروع ماه اردیبهشت می باشد. طبق گزارشات منتشر شده، طی اریبهشت ماه سال جاری شاهد افزایش قیمت هزینه های حمل و نقل خواهیم بود. اما سوالی که پیش می اید این است که مبنای این افزایش قیمت چه چیزی است؟ در پاسخ به این پرسش می توان به  بخشنامه ابلاغ شده به اداره های حمل و نقل اشاره نمود. هفته گذشته بخشنامه ای از طرف وزیر راه و شهرسازی به اداره های پایانه ابلاغ شد که در ان دستور داده 

به گزارش اهن پرایس در اخبار بازار فولاد، هفته آینده شروع ماه اردیبهشت می باشد. طبق گزارشات منتشر شده، طی اریبهشت ماه سال جاری شاهد افزایش قیمت هزینه های حمل و نقل خواهیم بود. اما سوالی که پیش می اید این است که مبنای این افزایش قیمت چه چیزی است؟ در پاسخ به این پرسش می توان به  بخشنامه ابلاغ شده به اداره های حمل و نقل اشاره نمود. هفته گذشته بخشنامه ای از طرف وزیر راه و شهرسازی به اداره های پایانه ابلاغ شد که در ان دستور داده شد تا هیچ کشنده ای از این به بعد حق حمل اهن بیش از 40 تن را نخواهد داشت.مساله ای که نشان می دهد وزن حمل آهن آلات در حمل و نقل های جاده ای با کاهش مواجه شده است. این موضوع موجب افزایش قیمت طی اردیبهشت ماه در بازار فولاد خواهد شد.

با توجه به کاهش میزان وزن بار حمل شده در جاده ها، موسسات حمل نقل جاده ای برای جبران کسری خود اقدام به افزایش قیمت هزینه های حمل بین شهرستان ها خواهند کرد. طی ماه آینده شاهد رونق در بازار فولاد و ورود خریداران واقعی به این بازار خواهیم بود. این در شرایطی است که این خریدارن به دنبال ثابت قیمت ها نبوده و مطمئن هستند که طی اردیبهشت ماه سال جاری بازار فولاد رونق خواهد یافت.

انتظار برای ایجاد رونق در بازار فولاد در حالی است که این موضوع از اواخر سال 96 مطرح شده اما در حال حاضر با توجه به اینکه دو ماه از سال جدید می گذرد، هیچگونه رونقی در بازار دیده نشده است. در حالت کلی اگر بخواهیم رونق در بازار را به وجود تقاضای واقعی و یا بروز نشانه هایی از ان تعبیر کنیم، در حال حاضر هیچ تحرکاتی مبنی بر رونق در این بازار حس نشده است.  

صحبت از انتظار رونق در میان فعالان فولاد و بازاریان از مدت‌ها قبل و خصوصا در هفته‌های باقیمانده تا پایان سال ۹۶ در حالی مطرح می‌شد که این رونق هنوز بعد از گذشت دو ماه در این بازار رخ نداده است، در واقع اگر رونق را به وجود «تقاضای واقعی» و حتی نشانه‌های آن تعبیر کنیم در این بازار هنوز رد و اثری از این تحرکات مشاهده نمی‌شود.اگرچه فعالان و کارشناسان این بخش رونق این بازار را تنها وابسته به تحرک فولاد نمی‌دانند، بلکه آنها این موضوع را وابسته به چندین وجه از جمله تحرکات مصارف عمرانی، خرید و فروش در بازار مسکن و... می‌دانند، البته این موضوع یک بخش از خانواده بزرگ فولاد را شامل می‌شود، زیرا در طبقه‌بندی فولادی بخش بزرگ دیگر را که شامل فولادهای صنعتی مانند انواع ورق و فولاد آلیاژی مختلف می‌شود هم باید لحاظ کرد.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)