سرنوشت بازار فولاد پس از 8 آگوست

سرنوشت بازار فولاد پس از 8 آگوست
سرنوشت بازار فولاد پس از 8 آگوست

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار فولاد، به دنبال تحریم ایران از تاریخ 8 آگوست سال 2018 و نام برده شدن فولاد در بند های این تحریم کاملا مشخص است که صادرات فولاد کشور از این تاریخ به بعد با مشکلات بسیار زیادی مواجه خواهد شد. با توجه به این وضعیت مسئولین مربوطه در این بخش ها باید به سرعت راهکاری برای مقابله و کاهش حداکثری تاثیرات منفی تحریم های امریکا علیه ایران بیندیشند. پس از خروج امریکا از برجام شاهد رشد کاذب قیمت محصولات فولادی

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار فولاد، به دنبال تحریم ایران از تاریخ 8 آگوست سال 2018 و نام برده شدن فولاد در بند های این تحریم کاملا مشخص است که صادرات فولاد کشور از این تاریخ به بعد با مشکلات بسیار زیادی مواجه خواهد شد. با توجه به این وضعیت مسئولین مربوطه در این بخش ها باید به سرعت راهکاری برای مقابله و کاهش حداکثری تاثیرات منفی تحریم های امریکا علیه ایران بیندیشند. پس از خروج امریکا از برجام شاهد رشد کاذب قیمت محصولات فولادی در بازار بودیم. اما این افزایش قیمت بدلیل بروز یک جو روانی در این بازار بوده و برخی از کارشناسان بر این عقیده اند که در بلند مدت تحریم ها تاثیر چندانی بر بازار فولاد نخواهد گذاشت.

در این باره زکریا نایبی، مدیر تحقیق و توسعه فولاد ناب تبریز می گوید:تحریم های اعمال شده بر صادرات فولاد کشور تاثیر گذار نخواهد بود چرا که ما روابط مستقیمی با این کشور نداریم.

نایبی در ادامه افزود: در زمان برجام با وجود اینکه 5+1 اعلام همکاری نمود، اما ما شاهد عدم همکاری امریکا با ایران بودیم که حتی به دنبال این عدم همکاری تحریم های ثانویه طی دو سه سال اخیر لغو نشد. در واقع طبق گفته رئی جمهور ایران مزاحم از برجام بیرون رفت. اما کشور های روسیه و چین و همچنین اتحادیه اروپا اعلام ادامه همکاری با ایران کردند و در برجام باقی ماندند. در هرصورت خروج این کشور از برجام تاثیر چشمگیری بر ایران نخواهد گذاشت و حتی این هم پیمانان خواستار ماندن ایران در برجام بودند چرا که این یک پیمان بین المللی می باشد.  

نایبی با اشاره به عدم تاثیر گذاری خروج امریکا از برجام بر صادرات فولاد کشور خاطر نشان کرد: ما همچنان روابطمان را با کشورهایی که از قبل ارتباط صادراتی داشتیم ادامه خواهیم داد و امکان جلوگیری از صادرات ما به کشورهای منطقه وجود ندارد. بخش اعظم صادرات ایران به کشورهای منطقه و عمان و امارات است که این کشور ها همچنان جزء وارد کنندگان فولاد محسوب می شوند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: امریکا از راه نفت قصد فشار آوردن به اقتصاد ایران را دارد. درحال‌حاضر ۴۰ درصد اقتصاد ایران وابسته به نفت است در حالی که کشورهای عضو اوپک مانند عربستان ۹۰ درصد بودجه‌شان را با نفت می‌بندند. ایران در حال کاهش وابستگی خود به نفت می باشد. کشور ما جزء ۸ کشور جهان محسوب می شود که اگر دور تا دور آن را دیوار بکشید، همه چیز در داخل خود دارد که مردم بتوانند در حد متوسط زندگی کنند اما موضوع این است که باید زیرساخت‌ها را برای تولید مهیا کرد.

مجموعه آهن پرایس در مجتمع فروش آهن آلات تهران واقع شده است که با مراجعه به سایت مجموعه اهن پرایس می توانید آدرس بازار آهن تهران را در آن بیابید. همچنین می توانید با عضویت در کانال تلگرامی مجموعه از قیمت روز آهن آلات با خبر شده و برای مشاوره در زمینه آهن آلات و یا خرید آهن با شماره گیری 54103-021 با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)