سرنوشت صادرات محصولات فولادی

سرنوشت صادرات محصولات فولادی
سرنوشت صادرات محصولات فولادی

آهن پرایس: آزادسازی صادرات محصولات فولادی خبر خوشی برای فعالان صنعت از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت بود در صورتی که مدت زمان این آزاد سازی 3 ماه تعیین شده و گفته ها حاکی از آن است که هر سه ماه یکبار تمدید خواهد شد. قابل ذکر است که این آزادسازی با شرط ...

آهن پرایس: آزادسازی صادرات محصولات فولادی خبر خوشی برای فعالان صنعت از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت بود در صورتی که مدت زمان این آزاد سازی 3 ماه تعیین شده و گفته ها حاکی از آن است که هر سه ماه یکبار تمدید خواهد شد.

قابل ذکر است که این آزادسازی با شرط برداشته شدن سقف عرضه در بورس کالا صورت گرفته و می تواند بر میزان صادرات و روند آن توسط صادرکنندگان و تولید کنندگان اصلی تاثیرات چشم گیری داشته باشد، زیرا با در نظر گرفتن اینکه قیمت‌ ها در ایران۲۰ درصد پایین ‌تر از نرخ جهانی است، در نتیجه بازار بورس بیشتر از قبل خواهان محصولات فولادی از تولیدکنندگان خواهد بود.

بهای شمش فولاد و همچنین محصولات پایین دستی در جهان در حال افزایش است که دلایل گوناگونی دارد که می توان به رشد نرخ سنگ آهن و قراضه اشاره کرد از دیگر سو تقاضا در بازار همچنان ادامه دار است در صورتی که ایران نیز یکی از تولیدکنندگان در خاورمیانه است که در سال گذشته با توجه به قوانینی که توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت مبنی بر کاهش میزان صادرات، وضع و اجرا شد، فرصت صادراتی خود را از دست داد ولی فعالان این صنعت برای تغییر این روند و آزادسازی صادرات محصولات خود تلاش های فروانی کردند.

با تغییر در معاونت معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت و همچنین اصلاحاتی که در این وزارتخانه صورت گرفت که یکی از این اصلاحات کمتر شدن دخالت و تصمیم گیری برای بازار فولاد بود و طبق آخرین اخبار منتشر شده در این رابطه، وزارت صنعت، معدن و تجارت با صادرات محصولات فولادی در مدت زمان 3 ماهه موافقت کرده است و از 25 اردیبهشت ماه این مسئله به مدت 3 ماه در حال اجرا است.

در ادامه می توانید این خبر را نیز مطالعه کنید: کاهش تولید فولاد در چین

در این بین سیف الله امیری، مدیر کل دفتر صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت در اواخر فروردین ماه در رابطه با این موضوع گفته بود: بر حسب دستورالعمل تنظیم بازار شرکت ‌هایی که کف عرضه خود در بورس را رعایت می ‌کنند امکان صادرات به آنها داده خواهد شد و هدف این نیست که از صادرات محصولات فولادی جلوگیری کنیم، در واقع هدف وزارت صنعت، معدن وتجارت صادرات و ارزآوری است.

وی در ادامه گفته بود: البته نکته ای که باید به آن توجه کرد واحدهای داخلی هستند. البته اگر واحدهای داخلی تامین باشند حق نداریم جلوی صادرات هیچ محصولی را بگیریم. اکنون با اعلام این خبر و اجازه صادرات محصولات که به مدت ۳ ماه برای فعالان این صنعت صادر شده، باید دید که آیا شرایط برای انجام صادرات بهبود یافته یا هنوز سدی به نام الزام برای فروش محصول در کشور جلوی صادرات را خواهد گرفت؟

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)