سقوط آزاد بازار آهن

سقوط آزاد بازار آهن
سقوط آزاد بازار آهن

تداوم روند کاهش قیمت ها در بازار آهن سبب گشته است تا کف قیمت آهن آلات برای مصرف کنندگان نامعلوم باشد و هر کدام نرخی پایه ی دلخواهی را به عنوان پایان این روند اعلام کنند؛ البته سایر بازارها نیز متاثر از این سیر نزولی در...

تداوم روند کاهش قیمت ها در بازار آهن سبب گشته است تا کف قیمت آهن آلات برای مصرف کنندگان نامعلوم باشد و هر کدام نرخی پایه ی دلخواهی را به عنوان پایان این روند اعلام کنند؛ البته سایر بازارها نیز متاثر از این سیر نزولی در انتظار کاهش قیمت ها می باشند.

نکته جالب توجه در مسیری که بازار آهن طی ماه های اخیر پیموده، افزایش قیمت هایی می باشد که برای آن از هیچ علتی دریغ نشده است و فعالان این  بازار کاهش روند ساخت و ساز را  توجیهی برای  کاهش حجم تولید توسط تولیدکنندگان می دانند که امر سبب گشته رشد قیمت‌ها را در چند ماه گذشته در بهای آهن آلات مصرفی  مشاهده کنیم البته نوسانات نرخ دلار هم از دلایل اصلی افزایش قیمت آهن بود.

در چند روز اخیر که قیمت ارز و طلا به شدت افول کرده است اما  تمامی بازار هایی که تاکنون خود را وابسته به نرخ ارز و بی ثباتی های سیاسی و اقتصادی می دانستند هم چنان در سکوت معناداری فرورفته اند و حاضر به کاهش قیمت آنطور که انتظار جامعه باشد، نیستند و حرکت لاک پشتی را برای برگشت از مسیر صعودی قیمت ها طی می کنند.

کارشناسان معتقدند که مقاومت در برابر سیر نزولی قیمت ها نمی تواند پایدار بماند و به زودی تمامی آنان که مانعی در مسیر بازگشت قیمت ها بوده اند می بایست تسلیم شوند. چرا که بازار بیش از این کشش نداشته و شواهد نیز حاکی بر این امر می باشد.

بنابر تحلیل آهن پرایس در اخبار بازار اهن، با توجه به تدابیر بانک مرکزی، بازار ارز به صورت هدفمند روند کاهشی را در حال پیمودن است اما نکته بسیار مهم، تقاضای وارده به بازار از سمت صنایع عمده برای آهن آلات می باشد چراکه مصرف کننده خرد تقریبا سهم 20 تا 30 درصدی از کل تقاضا موثر در بازار را داشته است و اگر چه می تواند بازار را به سمت افزایش تقاضا تحریک کند اما نقش مهمتر و اصلی را مصرف کننده عمده بازی می کند.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (8)

  • سید علی قاعده دان
    سید علی قاعده دان1398/04/31 - 20:30 پاسخ

    بازار موجودی مستقل و خود تصمیم گیر است که با رویت و ملاحظه عوامل بیرونی و درونی کشف قیمت و رای خود را صادر و تحمیل میکند بطوریکه در جریان کار اجازه پیش بینی را به کسی نمی دهد .

  • محسن
    محسن1398/04/27 - 16:25 پاسخ

    قیمت میلگرد الان ۳۹۰۰ هست و ترس از شکست کانال ۴۰۰۰، قیمت هارو پایین نمیارن و ۲۰تا ۵۰ تومن هر سری کاهش میدن تا از ۴۰۰۰هزار پایین نیان

  • محمود
    محمود1398/04/27 - 12:58 پاسخ

    سلام دوستان آگاه باشید که دیگر شرایط برای صادر کنندگان طوری نیست که ارز حاصل از صادرات را بزنن به جیب و حالشو ببرن و به ریش دولت و ملت بخندن ،تابحال چون قاعده و قانون خاصی برای ارزآوری صادرات نبود دلال فقط به فکر صادرات بود ولی بانک مرکزی و دولت متوجه شد که چه کلاه گشادی داره سرش میره و تازه یه کمی قیف گرفته !!!!! این شروع کاره صادرات دیگه خوشی مفت برای صادر کننده نداره پس فروش داخل منطقی تره بنابراین قیمتها هنوز هم باید کاهشی باشند فعلا صبور باشید و خریدی نداشته باشید مطمئن باشین قیمتها بزودی وارد کانال 3500 خواهد شد . لعنت به دلالانی که در این یکی دوسال ظلم کردن به ملت و خرده فروشها .

  • احسان
    احسان1398/04/27 - 11:41 پاسخ

    ان الله مع الصابرین

  • اسب سفید
    اسب سفید1398/04/27 - 11:36 پاسخ

    وستعینوا بالله و صبروا ان الله مع الصابرین از خداوند کمک بگیرید و صبر کنید که خداوند پشت و پناه صابران است

  • ramin
    ramin1398/04/27 - 11:11 پاسخ

    این مقطعیه قیمت آهن برمیگرده رو به بالا

  •  سامان۰۰
    سامان۰۰1398/04/27 - 10:16 پاسخ

    این شد یه سر تیتر منصفانه. تولیدکنندگان و دلالان شک نککن مصرف کننده در این شرایط به هیچ عنوان حاظر به خرید اهن الات با این قیمت نیست تا به قیمت منطقی خودش برسه

  • واقع بین
    واقع بین1398/04/27 - 10:10 پاسخ

    مردم شهید پرور همانگونه که میبینید همچنان میلگرد روبه کاهش شده و تولیدکنندگان مجبور به کاهش شده اند پس خرید نکنید تا به قیمت واقعی برسه