سنگ آهن معضلی در بازار آهن

سنگ آهن معضلی در بازار آهن
سنگ آهن معضلی در بازار آهن

به تحلیل آهن پرایس از وضعیت بازار آهن، وزیر صنعت ، معدن و تجارت در گفتگوی اخیر خود اذعان داشت:  یکی از طرح های اقتصاد مقاومتی کشور در سال های اخیر طرح توازن فولاد...

به تحلیل آهن پرایس از وضعیت بازار آهن، وزیر صنعت ، معدن و تجارت در گفتگوی اخیر خود اذعان داشت:  یکی از طرح های اقتصاد مقاومتی کشور در سال های اخیر طرح توازن فولاد بوده است. که با استفاده از این طرح ها تا دو سال  گذشته ۲۳ میلیون تن صادرات سنگ آهن را در دستور کار داشته و با موفقیت به اتمام رسانده ایم اما این میزان در سال اخیر به دلیل تحریم های بی سابقه دولت آمریکا علیه کشور متآسفانه به کمتر از ۸ میلیون تن رسید. 

البته این مقام مسئول اعلام داشت که در آینده شاهد زنجیره متوازن تولید فولاد خواهیم بود تا این چنین فراز و فرودی را تجربه کنیم. البته این امر حاکی از ممنوعیت خام فروشی و توجه به صنایع داخلی نیز شده است اما با اندکی آگاهی می توان به این نتیجه رسید که به صفر رساندن این مقدار صادرات غیرممکن است چراکه برخی از واحدهای تولید کننده در حوزه فولاد قرارداد دارند و مجبور هستند ارز خود را تامین کنند.

از این رو در آیین امضای تفاهم نامه تامین ریل قطارهای شهری و بین شهری و نخستین محموله تحویل ریل قطارهای پرسرعت تولید ذوب آهن اصفهان به شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور اکنون تولید انبوه ریل های پرسرعت در داخل کشور آغاز شده است  و این نخستین محموله ای بود  که در ذوب آهن اصفهان ساخته شد و شعار عدم توقف در  امر توسعه را به گوش همگان رساند. وی با اشاره به سابقه بیش از یکصد ساله راه آهن در کشور، گفت: دوستانمان در وزارت راه در جهت توسعه حمل و نقل ریلی کشور تلاش می کنند. وی هم چنین افزود: سال گذشته توانستیم کشورهای فرانسه و ایتالیا را در تولید فولاد خام پشت سر بگذاریم و رتبه دهم جهان را به خود اختصاص دهیم که این اتفاق نشانگر جهت گیری پرشتاب کشور می باشد.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)