سنگ اندازی در بازار فولاد

سنگ اندازی در بازار فولاد
سنگ اندازی در بازار فولاد

آهن پرایس: سنگ آهن، امروزه بازار پر مصرفی در جهان دارد و معلوم نیست در آینده هم با وجود فناوری های جدید تولید پلیمرها، این رونق در بازار فولاد وجود داشته باشد، پس باید با توجه به ظرفیت بی القوه کشور، حداکثر استفاده را ببریم . معلوم نیست در آینده این رونق وجود داشته باشد چرا که می بینیم بشر هر روز از فرآورده های جدید در صنایع استفاده می کند لذا ممکن است جایگزین های دیگری از جمله پلیمرها جانشین فولاد در صنایع شوند؛ بنابراین باید...

آهن پرایس: سنگ آهن، امروزه بازار پر مصرفی در جهان دارد و معلوم نیست در آینده هم با وجود فناوری های جدید تولید پلیمرها، این رونق در بازار فولاد وجود داشته باشد، پس باید با توجه به ظرفیت بی القوه کشور، حداکثر استفاده را ببریم . معلوم نیست در آینده این رونق وجود داشته باشد چرا که می بینیم بشر هر روز از فرآورده های جدید در صنایع استفاده می کند لذا ممکن است جایگزین های دیگری از جمله پلیمرها جانشین فولاد در صنایع شوند؛ بنابراین باید برخی موانع موجود بر سر راه سرمایه گذاران معادن برداشته، در صدور مجوزها تسریع و امتیازات تشویقی نیز داده شود تا بخش خصوصی ترغیب به سرمایه گذاری در این حوزه گردد.

ایران در خصوص اکتشاف از رقبای خارجی خود عقب است، امروزه در کشورهای دارای ذخایر معدنی از تکنولوژی های به روز برای دستیابی به ذخایر زیر زمینی بیشترین استفاده را می برند اما در کشور ما هنوز این فناوری ها وجود ندارد در حالیکه برای ما بسیار مهم است که بتوانیم به ذخایر زیر سطحی دسترسی داشته باشیم . در حال حاضر ذخایر قابل توجهی از سنگ آهن در عمق بیش از 1000 متری شناسایی شده اما بهره برداری از آنها بدون بهره گیری از تجهیزات جدید امکان پذیر نیست . در حوزه اکتشاف باید سرمایه گذاری و تلاش بیشتری کرد که در این میان مهم ترین عامل سیاست های وزارت صمت می باشد.

شهرستانی معاونت امور معادن و صنایع نسبت به وزارت صمت وچگونگی عملکرد آن عنوان کرد: متاسفانه وقتی قیمت ها دستوری می شود و برای هر کالایی سقف و کف گذاشته می شود این کار خودش زمینه ساز رانت است و عطش این بازار نیز هیچ وقت فروکش نخواهد کرد. فرض کنید قیمت دلار 25 هزار تومان است و اعلام می کنند دلار 19 هزار تومانی به عده ای فروخته می شود مشخص است که رانتی که وجود دارد برای خریدار جذاب است حتی اگر نیازی به آن کالا نداشته باشد.عضو هیات مدیره انجمن فولاد افزود: در خصوص فولاد همه مقصر هستند و مقصر اصلی هم کسی است که پایه را اشتباه گذاشته و آن، وزارت صمت است. وی‌در پایان گفت: باید جلوی این رانت گرفته شود و وزارت صمت با قیمت گذاری های دستوری کاری را نه تنها پیش نمی برد بلکه مقابل توسعه صنعت فولاد و تولید کشور، سنگ اندازی می کند؛ تنها راه برای توسعه اقتصادی و صنعت فولاد این است که باید اقتصاد آزاد باشد تا با ایجاد رقابت واقعی، از صنعت حمایت شود و دست دلالان و رانت خواران کوتاه شود.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)