سهمیه صادراتی فولاد در سال 1400

سهمیه صادراتی فولاد در سال 1400
سهمیه صادراتی فولاد در سال 1400

آهن پرایس : برخی از کارشناسان صنعت فولاد نشستی با حضوراردشیر سعدمحمدی، سرپرست معاونت امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن با هدف برنامه‌ریزی جامع برای صنعت فولاد در سال ۱۴۰۰ و بررسی چالش‌های این صنعت برگزار کردند که البته در این اجلاس مهدی صادقی نیارکی ...

آهن پرایس : برخی از کارشناسان صنعت فولاد نشستی با حضور اردشیر سعد محمدی، سرپرست معاونت امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن با هدف برنامه ‌ریزی جامع برای صنعت فولاد در سال ۱۴۰۰ و بررسی چالش‌های این صنعت برگزار کردند که البته در این اجلاس مهدی صادقی نیارکی، معاون امور صنایع و سیف ‌الله امیری، مدیرکل دفتر صنایع معدنی وزارت صمت همراه با سعدمحمدی حضور داشتند.

به اذعان روابط عمومی انجمن نوردکاران فولادی سرپرست معاونت معدنی وزارت صمت دراین نشست طرح ایجاد انجمنی تخصصی و دائمی در حوزه فولاد و نورد با حضور مدیرکل دفتر صنایع معدنی وزارت صمت و نمایندگانی از تشکل‌‌های صنفی حوزه فولاد را برای کنترل و بررسی میزان عرضه و تقاضای محصولات فولادی در بورس کالا و بازار آزاد ارائه کرد.

سعدمحمدی با اشاره به این موضوع که سهمیه صادراتی تمامی زنجیره فولاد کنسانتره، گندله، آهن اسفنجی، شمش فولادی و ورق برای سال ۱۴۰۰ تعیین و به واحدهای فولادی ابلاغ شده است، تأکید کرد: میزان صادرات فولاد از ابتدای سال افت کرده است  و بهترین راهکاراین است که مابقی شمش تولیدی کشور صادر شود. تولیدکنندگان القایی هم باید شمش خود را در بورس کالا عرضه کرده و در ازاء آن آهن اسفنجی دریافت کنند.
وی تصریح  کرد تعرفه واردات ورق کمتر از ۵ میلی‌متر حذف می‌شود. سعدمحمدی درباره بازار ورق و توزیع این محصول در بورس کالا گفت: باید روال کار در نظر گرفته شود تا امکان خرید ورق برای واحدهای کوچک در بورس کالا نیز امکان پذیر شود؛ به شرط این که بررفتار واحدها در بخش خرید و فروش نظارت شود.

در ادامه می توانید این خبر را نیز مطالعه کنید: تاثیرات حامل های انرژی بر نرخ فولاد

در ادامه معاون امور صنایع وزارت صمت نیز در این جلسه صحبت‌های مهمی درباره بازار ورق‌های فولادی داشت و اظهار کرد :مسئولی برای شفافیت در زنجیره ورق نیست و حتما باید توزیع ورق کاملا شفاف باشد. باید این سؤال مطرح شود که چرا بورس کالا مانع تولید است؛ در حالی که این کار خلاف فرمایشات مقام معظم رهبری است.

علی جدی، نایب‌ رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، هم در مصاحبه چند روز پیش تاکید کرده است که در برنامه فولادی مجلس طرحی ارائه شده است تا انجمنی تشکیل شده ازکارشناسان حلقه‌های مختلف زنجیره، وزارت صمت، مجلس، قوه قضاییه و بورس کالا در حوزه فولاد ایجاد شود تا بحث‌های تخصصی حوزه فولاد در این کمیته انجام شود و قیمت پایه محصولات فولادی نیز توسط این کمیته تعیین و به بورس پیشنهاد شود.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)