سوء برداشت در بازار فولاد

سوء برداشت در بازار فولاد
سوء برداشت در بازار فولاد

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار فولاد، معاون فروش و بازاریابی شرکت فولاد خوزستان در خصوص کاهش قیمت شمش فولاد و میلگرد در مقابل ارزانی و اینکه برای تنظیم بازار فولاد آیا راه درستی در پیش گرفته شده است و آیا این کاهش قیمت ها به دست مصرف کننده نهایی می رسد یا خیر؟ افزود: تنظیم بازار فولاد بسیار ساده است، اما...

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار فولاد، معاون فروش و بازاریابی شرکت فولاد خوزستان در خصوص کاهش قیمت شمش فولاد و میلگرد در مقابل ارزانی و اینکه برای تنظیم بازار فولاد آیا راه درستی در پیش گرفته شده است و آیا این کاهش قیمت ها به دست مصرف کننده نهایی می رسد یا خیر؟ افزود: تنظیم بازار فولاد بسیار ساده است، اما در سال های گذشته دستورالعمل های متفاوتی ارائه شده که در برخی موارد با یکدیگر تناقض دارد.

بهمن تجلی زاده بیان کرد: با وجود اینکه این دستورالعمل ها هر یک در زمان خود کارکردهایی داشته و بخشی از کار تنظیم بازار را انجام داده، اما در حال حاضر مغایرت ها سبب سوء برداشت و در برخی موارد حتی مورد سوء استفاده بعضی ها شده است. تجلی زاده تاکید کرد: برای رفع این مشکل و تنظیم بازار، می توان با یک دستورالعمل ساده اجرایی همه دستورالعمل های قبلی را پوشش داد و تمام مغایرت ها را از بین برد که مشتمل بر دو اصل است.

وی گفت: اصل نخست، این است که همه محاسبات، تایید کننده وجود مازاد تولید فولاد در کشور است که باید بخشی از آن صادر شود تا نیاز ارزی کارخانجات فولاد و همچنین نیازمندی های ملی به ارز برطرف شود. این مقام مسئول فولاد خوزستان خاطر نشان کرد: بر اساس مجموعه مقرراتی که در سال 82 و زمان تاسیس بورس کالا وجود داشته، قرار بود محصولات فولادی یا در بورس عرضه شود یا در پروسه قیمت گذاری سازمان های نظارتی قرار گیرد، اما قرار نبود آزاد باشد.

وی اظهار داشت: با این حال، چنین چیزی اتفاق نیفتاده و هیچکدام از بخشنامه ها در این خصوص تاکید نداشته است، هرچند شاید لا به لای برخی بخشنامه های چندین صفحه ای در گوشه ای اشاره شده باشد که باید عرضه ها در بورس باشد، اما در عین حال در بعضی بند ها جدولی برای عرضه بیان شده است.

تجلی زاده تاکید کرد: باید دو نوع فروش داشته باشیم، یا مازاد محصولات فولادی صادر شود یا باید در بورس عرضه شوند و نباید فروش سومی وجود داشته باشد. وی افزود: امروز بخش عمده ای از فروش، از نوع سوم است و کسانی که مسائلی همچون کف عرضه، عرضه قطره چکانی و غیره را مطرح می کنند، اغلب به دنبال آن هستند که همه جنس به بورس نیاید، زیرا اگر شمش مورنیازشان را از بورس تهیه کردند، آنگاه محصولات فولادی نیز باید تحت کنترل و مانیتورینگ دولت باشد و آنها این را نمی خواهند.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)