سونامی افزایش قیمت و آینده بازار فولاد

سونامی افزایش قیمت و آینده بازار فولاد
سونامی افزایش قیمت و آینده بازار فولاد

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار فولاد، بالا رفتن قیمت محصولات فولادی روزهای پرتلاطمی را برای صنعت فولاد رقم زد. زنجیره فولاد طی روزهای گذشته بر اثر تحرکات ارزی و پایین آمدن ارزش پول ملی ایران با تغییرات چشمگیری مواجه شد که در واقع بخش مهمی از آن تغییر ... 

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار فولاد، بالا رفتن قیمت محصولات فولادی روزهای پرتلاطمی را برای صنعت فولاد رقم زد. زنجیره فولاد طی روزهای گذشته بر اثر تحرکات ارزی و پایین آمدن ارزش پول ملی ایران با تغییرات چشمگیری مواجه شد که در واقع بخش مهمی از آن تغییر الگوی مصرف فولاد می باشد.

در واقع افزایش قیمت فولاد و کاهش ارزش پول ملی ایران موجب شد تا خرده فروشان و بنکداران با انگیزه ی بیشتری سرمایه خود را برای خرید حجم بالاتری از محصولات فولادی کنار بگذارند اما همین امر افزایش قیمت ها را در برداشت. از طرفی هم با سونامی قیمت ها، کاهش تقاضا به معظلی اساسی تبدیل شده است چراکه خریداران مصرفی تمایل خود را برای خرید محصولات مورد نیاز خود از دست داده اند.

با گذشت چند هفته از نوسانات ارزی هنوز هم تأثیرات آن در بازار باقی مانده است و افت و خیز قیمتی در حال حاضر نیز گریبان گیر فعالان و خریداران بازار فولاد شده است. اما تمام ماجرا به این بخش ختم نمی شود! با تغییرات بازار ارز و کاهش ارزش پول ملی شکل مراودات بخش های مختلف حوزه فولاد با یکدیگر نیز تغییر کرده است و اکثر عرضه های پیشنهادی در بورس با عدم استقبال رو به رو شده اند.

با توجه به رفتار بازار طی روزهای اخیر میتوان به این نتیجه رسید که این سونامی قیمت ها نه به نفع تولیدکنندگان ونه به نفع مصرف کنندگان نهایی بوده چراکه موجب عقب نشینی خریداران از بازار شده است. با رسیدن بازار آهن و فولاد به ثبات، می توان امیدوار بود که قیمت ها عقب نشینی کند و شرایط چه برای مصرف کننده و چه برای تأمین کننده به تعادل برسد. اما باید این را در نظر داشت که رسیدن به شرایط متعادل پس از این التهابات کمی نیاز به زمان دارد.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)