سکوت مسئولین در بازار آهن

سکوت مسئولین در بازار آهن
سکوت مسئولین در بازار آهن

شنیده ها از وضعیت بازارآهن حاکی از این است که طی روز گذشته بازار میلگرد آجدار کاملا گیج و سوار بر هیجان بوده است. برخی کارشناسان معتقدند که این نابه سامانی ماه مرداد، به امید خدا فروکش می کند و تقاضای اسکناس دلار و تعدیل  نرخ ارز بسیار نزدیک است و این شرایط رویایی با آغاز ...

شنیده ها از وضعیت بازارآهن حاکی از این است که طی روز گذشته بازار میلگرد آجدار کاملا گیج و سوار بر هیجان بوده است. برخی کارشناسان معتقدند که این نابه سامانی ماه مرداد، به امید خدا فروکش می کند و تقاضای اسکناس دلار و تعدیل نرخ ارز بسیار نزدیک است و این شرایط رویایی با آغاز ماه های محرم و صفر که رکود سنتی بازار را نیز به همراه دارد به تحقق نزدیک تر می شود.

نرخ های کنونی حاکم شده بر بازار داخلی فولاد، متاثر از کمبود مصنوعی ایجاد شده و سوار بر هیجانات دلاری در مدیریت کاملا غلط و مغایر با اقتصادی مقاومتی می باشد چراکه بنگاه های بزرگ و استراتژیک خصولتی کشور، بصورت خود مختار و کاملا منفعت طلبانه، در نبود یک متولی دلسوز برای مدیریت بازار داخلی فولاد کشور، با اولویت قرار دادن منافع صنفی، با اعمال نفوذ سیاست های منفعت طلبانه خود در بدنه نظارتی دولت، در حال نابود کردن قدرت خرید مردم با منطق دلاری خود هستند. هرطور و با هر قیمتی که نرخ دلار و محصولات صادراتی فولاد را حساب کنید، قیمت های کنونی بازار داخلی فولاد به خصوص ورق و تیرآهن و محصولات تولید شده از انها، نفس مصرف کننده داخلی را با این قیمت ها بریده و مردم را مغبون می‌کند، هیجانات کاذبی که منشاء آن به نوسانات نرخ دلار بسته شده حالا رمقی برای آندسته از مردم با قدرت خرید ضعیف و حتی متوسط باقی نگذاشته است.


برخی از فعالان بازارآهن، تشکیل کمیته‌ای در ستاد تنظیم بازار را برای واقعی کردن تقاضای ورق فولاد مچینگ یک کار عبث می دانند چراکه ورود  هر شرکتی به جز تولید کنندگان در مچینگ تخلف است و هر کس که قرار است از بورس، فولاد تهیه کند، باید واحد تولیدی باشد که در سامانه بهینه یاب مقادیر، ظرفیت و نیاز و... آن درج شده باشد و بدین صورت نیست که آزاد باشد و هرکس، هرچقدر که تقاضا دهد. تولید کننده‌ای هم که ورق فولاد از مچینگ خریده و تولیدی انجام نداده و ورق را در بازار آزاد می‌فروشد، متخلف است.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (4)

  • محمد
    محمد1399/04/30 - 15:50 پاسخ

    وای‌به‌حال‌مردم...با‌این گرانی...خدا‌رو‌خوش‌نمیات مردم‌از‌دست‌این‌واسطه‌ها ودزدها‌چکار‌کنن

  • حنیف نوری
    حنیف نوری1399/04/29 - 09:53 پاسخ

    من دوماه پیش پی رو شروع کردم 6400 سقف دوم شد 8200 سقف سومو گرفتم 10200الان باید بگیرم 11400 به امید کم شدن قیمت هی افزایش پیدا میکنه بعد مسکن چطور قیمتش کم بشه

  • محمد
    محمد1399/04/28 - 21:16 پاسخ

    خدا لعنت کنه باعث و بانی گرانی رو.دیگه جوونا چجوری خونه دار شن.هیشکی هم هیچی نمیگه

  • علی
    علی1399/04/26 - 13:19 پاسخ

    انگار امروز دیگه خجالت کشیدن قیمت ها رو افزایشی بزنن ،!