سیاست های مهار نوسانات اقتصادی

سیاست های مهار نوسانات اقتصادی
سیاست های مهار نوسانات اقتصادی

به گزارش آهن پرایس در تحلیل بازار فولاد، همانطور که شاهدیم همزمان با شروع تحریم ها سیاست های مهار نوسانات اقتصادی در کشور توسط دولت نیز آغاز گردید. دولت استراتژی هایی را در پیش گرفت تا بتواند شرایط بهرانی به وجود آمده را مهار کند. در این برهه دولت توانست با استفاده از ...

به گزارش آهن پرایس در تحلیل بازار فولاد، همانطور که شاهدیم همزمان با شروع تحریم ها سیاست های مهار نوسانات  اقتصادی در کشور توسط دولت نیز آغاز گردید. دولت استراتژی هایی را در پیش گرفت تا بتواند شرایط بهرانی به وجود آمده را مهار کند. در این برهه دولت توانست با استفاده از ابزارهای پولی و مالی و همچنین با استفاده از ابزارهای بانک مرکزی، تا حدی بحران های ارزی را کاهش دهد. از این رو قیمت ارز از رقم بالا به پایین سقوط کرد و همین امر موجب شد تا اثرات قیمتی ناشی از تحریم ها در اقتصاد کمتر نمایان شود.

تقاضای واقعی در حال حاضر در بازار فولاد کم است، در نتیجه موجب کاهش قیمت ها شده است اما در طرف مقابل باید این موضوع را در نظر داشت که محرک های کافی برای اینکه عرضه کافی به بازار تزریق شود، وجود دارد. بطور مثال سقف رقابت در بازار آزاد شد؛ در نتیجه قیمت ها روندی کاهشی را طی کرد و این موضوع ارتباطی با تحریم ها ندارد.

برخی کارشناسان فولاد بر این باورند که اگر تحریم ها اتفاق نمی افتاد، ممکن بودوضعیت بازار فولاد از این حد نیز وخیم تر شود و رکود سختی بر بازار حاکم شود. از سوی دیگر نیز آمارهایی از روند صادرات پس از تحریم ها منعکس نشده است چراکه کارشناسان اعتقاد دارند که ایران در گذشته نیز با تحریم ها دست و پنجه نرم کرده است اما با این حال راهکارهایی برای ادامه صادرات محصولات خود یافته است. این نکته قابل توجه است که درآمدهای ناشی از صادرات برای کشور مهم است اما در مقابل نحوه بازگرداندن این ارز نیز اهمیت دارد؛ بدین معنی که باید بازگشت ارز متناسب با ظرفیت های فنی هر صادرکننده باشد. در نتیجه روند موجود در بازار فولاد و نحوه ی قیمت گذاری محصولات فولادیحاکی از به ثمر نشستن سیاست های دولت در این خصوص می باشد.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید. 

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)

ساعت کاری مجموعه به پایان رسیده است لطفا اطلاعات خود را برای دریافت مشاوره اختصاصی وارد نمایید.

درخواست مشاوره تلفنی