سیر نزولی بازار آهن

سیر نزولی بازار آهن

آهن پرایس: در بررسی‌های اخیر معاملات بورس کالا در یک ماه گذشته شاهد آن هستیم که عرضه با افزایش نسبی روبه‌رو بوده، این درحالی است که میزان تقاضا در کشور کاهشی و تا حدودی راکد بوده است. بررسی اخبار روز گذشته نشان می‌دهد که قیمت‌ها در بازار آهن با کاهش...

آهن پرایس: در بررسی‌های اخیر معاملات بورس کالا در یک ماه گذشته شاهد آن هستیم که عرضه با افزایش نسبی روبه‌رو بوده، درحالی که میزان تقاضا در کشور کاهشی و تا حدودی راکد بوده است.

بررسی اخبار روز گذشته نشان می‌دهد که قیمت‌ها در بازار آهن با کاهش نسبی مواجه بوده است، این درحالی است که دلار در کانال 27 هزار و 580 تومان معامله می‌شد و کمی نوسان داشت.

در حال حاضر که با کاهش نسبی قیمت‌ها مواجه هستیم نمی‌توان این کاهش قیمت را به برنامه‌ها و تصمیمات سیاسی جاری در کشور از قبیل کاهش یا افزایش قیمت ارز و مذاکرات وین نسبت داد، از این رو به نظر می‌رسد این کاهش‌ها به رکود تقاضا در ماه گذشته مربوط باشد. 

در ادامه می توانید این خبر را نیز مطالعه کنید: رونق بازار آهن در گرو سیاست‌های دولت

با توجه به این که در ماه گذشته قیمت تیرآهن 5 درصد و قیمت میلگرد نیز 7 درصد کاهش داشت، قیمت‌های جهانی هیچگونه کاهش یا افزایش قیمتی نداشته است، از این‌رو می‌توان این روند را گواه کاهش و رکود تقاضا دانست.

همچنین بررسی قیمت‌های بازار آهن نشان می‌دهد که محصولات با همان قیمت‌های اواخر فصل بهار معامله می‌شود اما درحال حاضر روند این رکود تقاضا مشخص نیست و باید دید چقدر این کاهش قیمت‌ها ادامه خواهد داشت.

با بررسی قیمت روزآهن در روزهای گذشته مشاهد می گردد که قیمت میلگرد ثبات نسبی و بعضا کاهش 460 تومانی در برخی شرکت‌ها رویت شد، همچنین قیمت ناودانی و نبشی فقط در یک شرکت ثابت اعلام شد و در کل کاهش 100 الی 200 تومانی را تجربه کرد. قیمت تیرآهن نیز بدون تغییر بوده و تنها در یک شرکت در بخش کیلو فروشی کاهش 200 تومانی داشته است. در قیمت پروفیل‌ نیز کاهشی در حدود 200 الی 500 تومان رویت شد.

گزارش‌ها نشان می‌دهد که سعید عسگرزاده دبیر انجمن سنگ آهن ایران با عرضه سنگ آهن در بورس کالا مخالف است و معتقد است بورس کالا برای سنگ آهن کاربرد ندارد، زیرا نمی‌توان همه محصولات را با شیوه‌ای یکسان عرضه کرد و باید هر محصولی متناسب با ویژگی‌های خاص خود عرضه شود.

از دگر سو در زمینه عرضه محصولات در بورس کالا ، سیدالبرز حسینی عضو کمیسیون نظری متفاوت با عسگرزاده را بیان داشت و اظهار کرد  بورس کالا پلتفرم مناسبی برای عرضه محصولات فولادی است.

حسینی افزود: عرضه همه محصولات فولادی در بورس کالا موجب اصلاح بازار شده و دخالت‌های دستوری نیز کاهش می‌یابد. همچنین این شیوه موجب افزایش شفاف‌سازی بازار شده و می‌توان از آن در جهت حمایت از تولیدکننده و مصرف‌کننده استفاده کرد.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 4 از 5 - 4 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)