سیر نزولی قیمت آهن

سیر نزولی قیمت آهن
سیر نزولی قیمت آهن

آهن پرایس: آمار منتشر شده از روند بازار ارز در روز گذشته نشان دهنده نزولی بودن نرخ دلار بود و در ساعاتی از روز دلار با نرخ 27 هزار و 560 تومان مورد معامله قرار گرفت؛ درمقابل در بازار آهن نیز شواهد حاکی از آن بود که سیر نزولی قیمت ها در این بازار...

آهن پرایس: آمار منتشر شده از روند بازار ارز در روز گذشته نشان دهنده نزولی بودن نرخ دلار بود و در ساعاتی از روز دلار با نرخ 27 هزار و 560 تومان مورد معامله قرار گرفت؛ درمقابل در بازار آهن نیز شواهد حاکی از آن بود که سیر نزولی قیمت ها در این بازار بیش از پیش نمایان شده است.

از جمله عواملی که موجب شد تا روز گذشته جو کاهشی در بازار آهن حاکم شود، حضور رافائل گروسی، رئیس آژانس بین المللی انرژی اتمی در تهران بود که از این نشست خبرهایی در رابطه با به تفاهم رسیدن با ایران بر سر ایجاد برخی دسترسی ها از سوی والستریت ژورنال منتشر شد.همین اخبار بود که موجب شد تا خوش بینی به آینده مذاکرات و روند کاهشی قیمت آهن مشاهده شود.

از طرف دیگر حضور نخست وزیر عراق در تهران که روز گذشته انجام شد می تواند امکان دسترسی به برخی منابع مالی ایران را تسهیل بخشد؛ گرچه الکاظمی هدف خود از این ملاقات را بیشتر در جهت امتیاز گرفتن از ایران برای بقای خود در قدرت در نظر گرفته است و سفر روز گذشته وی نیز در همین راستا ارزیابی شده است، اما در هرصورت مسئله ارزهای بلوکه شده ایران یکی از موضوعات ثابت مورد بحث در این مذاکرات بود.

در ادامه می توانید این خبر را نیز مطالعه کنید : بررسی نرخ آهن آلات

سخنان روز گذشته وزیر صمت در رابطه با فولاد که اولین موضع رسمی وی درمورد این صنعت محسوب می شود نیز در کاهشی شدن قیمت ها بی تاثیر نبوده است. وی در سخنان خود به بازه ای سه ماهه اشاره داشت که برخی از موارد همانند عرضه تمامی محصولات زنجیره فولاد در بورس کالا پیش تر نیز مطرح شده بود.

مطالب جدیدی که از سخنان وزیر صمت منتشر شد، شامل ابلاغ شرایط جدید و همچنین حذف قطعی امضاهای طلایی به طور کامل در آبان ماه سال جاری و آغاز اصلاحات ساختار صنعت فولاد در آذرماه می باشد. در این میان لازم به ذکر است که این سخنان کلی بوده اما با توجه به مواضع پیشین، عکس العمل بازار در مقابل این سخنان فعلا مثبت بوده است؛ از این رو می بایست منتظر بود و دید که منظور اصلی از شرایط جدید و اصلاح ساختار چیست.

در هرصورت با بررسی قیمت روز آهن در روز گذشته شاهد کاهش 100 الی 700 تومانی قیمت میلگرد از سوی اکثر تولیدکنندگان این محصول بودیم؛ در این بین تعداد اندکی نیز ثبات و افزایش 50 تومانی را برقیمت محصولات خود لحاظ کردند. کمترین نرخ در بین اعلامی ها به کارخانه آذرفولاد امین با نرخ 15هزار و 700 تومان و بیشترین نرخ با رقم 16 هزار و 650 به کارخانه ظفربناب مربوط میشد. 

قیمت نبشی و ناودانی از سوی اکثر تولیدکنندگان این محصولات ثابت اعلام شد، برخی نیز قیمت محصولات خود را چیزی حدود 100 الی 500 تومان کاهش دادند.در بخش تیرآهن کیلویی ثبات قیمت ها به چشم میخورد و قیمت تیرآهن در بخش شاخه ای با کاهش 10 الی 100 هزارتومانی اعلام شد.

در بازار پروفیل نیز همچون سایر بخش ها قیمت پروفیل کاهش حدود 200 الی 700 تومانی را تجربه کرد و تعداد اندکی محصولات خود در این حوزه را بدون تغییر روانه بازار کردند.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 5 از 5 - 1 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)