سیگنال های متضاد در بازار فولاد

سیگناال های متضااد در بازار فولاد
سیگنال های متضاد در بازار فولاد

بنا بر گزارش تحلیل گران آهن پرایس در خصوص وضعیت بازار فولاد، بازار فولاد در روزه ای اخیر از چند سیگنال مهم برخوردار شده و میراث‌ دار چند سیگنال قدیمی هم بوده است که هر کدام از این موارد می ‌تواند بخشی از آینده بازار را تعیین کند. بازار فولاد مدت‌ هاست...

بنا بر گزارش تحلیل گران آهن پرایس در خصوص وضعیت بازار فولاد، بازار فولاد در روزه ای اخیر از چند سیگنال مهم برخوردار شده و میراث‌ دار چند سیگنال قدیمی هم بوده است که هر کدام از این موارد می ‌تواند بخشی از آینده بازار را تعیین کند. بازار فولاد مدت‌ هاست در شرایط ثبات نرخ به سر می‌ برد. همان‌ گونه که در گذشته عنوان شد بازار فولاد که سال‌ ها با ثبات نرخ بیگانه بوده، مدت‌ ها در برابر افت قیمت‌ ها مقاومت می‌ کرد و در روز های گرم سال و زمان سنتی اوج تقاضای فصلی، همین تقاضا بود که از بازار فولاد حمایت کرد و البته کارخانه‌ ها نیز با کاهش شدید سود آوری تولید، راهی جز مقاومت در برابر افت نرخ نداشتند زیرا ناخود آگاه حجم تولید کل به‌ خصوص در واحد های نوردی کاهش داشته است.

این کاهش تولید در کنار مشکلات مالی و حتی دشواری‌ های جانبی خط تولید را به وضوح می ‌توان در کاهش سریع نرخ برخی واحد ها در هفته‌ های اخیر هم مشاهده کرد که ساده‌ ترین خروجی آن کاهش حجم عرضه در بازار داخلی بود، هرچند در ضعف تقاضا، این سیگنال نه به چشم می‌ آید و نه اثر گذاری خاصی در بازار داشته است.

در کنار رشد هزینه حمل‌ و نقل در ماه‌ های اخیر برخی محدودیت‌ های حمل را هم باید به این موارد افزود که به افزایش قیمت تمام‌ شده محصول در مقصد منجر می‌ شود. همین موارد تاکنون در برابر افت قیمت‌ ها موضع‌ گیری کرده و بازار نسبتا باثباتی را ایجاد کرده است. این میراث را باید مهم ارزیابی کرد زیرا امکان کاهش قیمت‌ ها بیش از این را محدود می‌ کند. البته این ثبات نرخ در شرایطی محقق شد که دو سیگنال جانبی هم بر آن اثرگذار بود یکی کاهش قیمت‌های جهانی و دیگری نوسان قیمت دلار.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)