سیگنال های متناقض در بازار آهن

سیگنال های متناقض در بازار آهن
سیگنال های متناقض در بازار آهن

آهن پرایس: پیش بینی ها در رابطه با روند قیمتی بازار آهن حاکی از این بود که در صورت دریافت سیگنال کاهش قیمت پایه شمش از سوی بورس کالا، بازار کمی روند کاهشی را تجربه کند؛ اما روز گذشته صعودی شدن نرخ دلار و بازگشت به کانال 22 هزار تومان موجب شد...

آهن پرایس: پیش بینی ها در رابطه با روند قیمتی بازار آهن حاکی از این بود که در صورت دریافت سیگنال کاهش قیمت پایه شمش از سوی بورس کالا، بازار کمی روند کاهشی را تجربه کند؛ اما روز گذشته صعودی شدن نرخ دلار و بازگشت به کانال 22 هزار تومان موجب شد تا جو رکودی بر بازار آهن حکم فرما شود.

قیمت پایه شمش برای معاملات بورس کالا با کاهش 200 تومانی اعلام شده است درحالی که نشریه متال بولتن روز گذشته 620 دلار و ثابت اعلام شد؛ در این میان و با توجه به جو رکودی بازار، عوامل تاثیر گذار بر روند بازار نیز به تحریک قیمت ها در این حوزه اقدام نکردند.

پیش بینی ها حاکی از این است که در روزهای آتی شرایط موجود در بازار تداوم یابد و همچنان شاهد رکود و ثبات نسبی بر قیمت ها باشیم، حتی در صورت بازگشت مجدد نرخ دلار به کانال 21 هزار تومان ممکن است قیمت ها در بازار آهن روندی نزولی داشته باشند.

در هر صورت با توجه به موارد ذکر شده اعلامی های روز گذشته تولیدکنندگان انواع آهن آلات نشان دهنده این بود که در حوزه میلگرد اغلب قیمت های این محصول بدون تغییر اعلام شد؛ برخی محصولات خود در این حوزه را با افزایش 70 الی 100 تومانی روانه بازار کردند و برخی دیگر نیز 50 تومان کاهش را بر قیمت های خود اعمال کردند. بیشترین قیمت میلگرد آجدار سایز 14 با قیمت 14 هزار و 945 تومان و کمترین آن با نرخ 13 هزار و 500 تومان اعلام شد.

با وجود ثبات نسبی در قیمت میلگرد، سردرگمی در قیمت ها در حوزه نبشی ادامه داشت؛ به این صورت که تولیدکننگان نبشی قیمت های اعلامی خود را اغلب با ثبات اعلام کردند و برخی نیز به افزایش 100 تومانی محصولات خود اقدام کردند.

در ادامه می توانید این خبر را نیز مطالعه کنید: بازار آهن بر سر دوراهی

در حوزه ناودانی عدم تعادل در قیمت های اعلام شده دیده می شد، قیمت ناودانی روز گذشته از سوی دو شرکت بدون تغییر اعلام شد. اما تعدادی از کارخانه های تولیدکننده ناودانی به قیمت های خود چیزی حدود 50 الی 100 تومان افزودند و برخی هم به کاهش 100 تومانی قیمت ها اقدام کردند. لازم به ذکر است که قیمت سپری نیز با کاهش 100 تومانی اعلام شد.

بررسی قیمت ها در بازار تیرآهن نشان دهنده ثبات بیشتر قیمت های تیرآهن کیلویی می باشد و فقط یکی از شرکت های این بخش 100 تومان قیمت های خود را افزایش داده است. در بخش تیرآهن شاخه ای، در سایزهای پر فروش این محصول شاهد ثبات قیمت ها بودیم و دیگر سایزها کاهش 10 الی 50 هزارتومانی را تجربه کردند. ثبات حداکثری در بازار پروفیل نیز مشاهده شد، به این شکل که دو شرکت بدون تغییر قیمت های خود را اعلام کردند و یک شرکت نیز در این بخش 100 الی 300 تومان قیمت های خود را افزایش داد.

نتیجه مطالب گفته شده آن است که همچنان تقاضای چندانی در بازار موجود نیست و بازار آهن در بلاتکلیفی تاثیر پذیری از نرخ دلار و یا بورس کالا روزهای خود را می گذراند. باید دید که پس از به پایان رسیدن انتظارها برای مشخص شدن نتیجه مذاکرات وین و همچنین پس از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری، بازارآهن به تغییرات و اتفاقات آینده چه واکنشی نشان خواهد داد و به کدام سمت و سو حرکت خواهد کرد.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 5 از 5 - 1 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)