شرایط بحرانی بازار فولاد

شرایط بحرانی بازار فولاد
شرایط بحرانی بازار فولاد

بنا بر گزارش تحلیل گران آهن پرایس در خصوص وضعیت بازار فولاد، آنچه در اقتصاد و بخش خصوصی و به طبع آن در بازار فولاد می گذرد ناشی از نا اطمینانی و نگرانی فعالان عرصه فولاد نسبت به آینده است.این یک واقعیت است که بازار فولاد در روز های اخیر بیش از آن که بر مبنای داده های...

بنا بر گزارش تحلیل گران آهن پرایس در خصوص وضعیت بازار فولاد، آنچه در اقتصاد و بخش خصوصی و به طبع آن در بازار فولاد می گذرد ناشی از نا اطمینانی و نگرانی فعالان عرصه فولاد نسبت به آینده است.این یک واقعیت است که بازار فولاد در روز های اخیر بیش از آن که بر مبنای داده های بنیادین و واقعی حرکت کند بیشتر سراغ حدس و گمان هایی می رود که از پایه و اساس مشخصی برخوردار نیست.

به اظهارات کارشناسان بازار فولاد، این نا اطمینانی یک مفهوم فراگیر بوده که از بی اعتمادی و کاهش امید در سرمایه گزاری در این حوزه به وجود آمده است و وقتی اقتصاد به شرایط نا اطمینانی می رسد عمق دید فعالان اقتصادی کاهش پیدا می کند و تصمیم گیری ها غیر منطقی و دشوار تر می شود. قطعا نقش قوانین، مقررات و تصمیمات بد بی تاثیر نبوده و موجب افول تمامی فعالیت های حوزه صنت خواهد شد. مسئولان باید در این حوزه برای تغییر رفتار در جهت رعایت اعتدال چاره ایی اندیشیده شود، از این رو باید نگاه فعالان فولادی را با ایجاد انگیزه و سرمایه گذاری توسعه داده تا اثر مطلوب در رونق این بازار داشته باشد.
بدین ترتیب بی توجهی به نظر کارشناسان و اجرای غیر اصولی برخی قوانین دست و پا گیر را نافع ندانسته و نتیجه اجرای آن را موجب تجارت و دادستد ناعادلانه در بازار فولاد می باشد. بنا بر این شرایط سخت تحریمی کشور و همچنین نوسانات و التهابات غیر واقعی قیمت ارز و کاهش ارزش پول ملی و بی انضباطی وافسار گسیختگی قیمت های در یک میدان ناهموار هم اثرات خودش را در بازار فولاد گذاشته است و ضروری به نظر می رسد. در این برهه زمانی حساس، متولیان و دست اندرکاران حوزه فولاد یا هر مسئول دیگر تصمیم گیر باید برای بهبود و رفع موانع موجود کاری انجام بدهد.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)