شرح قیمت محصولات فولادی در بازار

شرح قیمت محصولات فولادی در بازار
شرح قیمت محصولات فولادی در بازار

وضعیت بوجود آمده در بازار فولاد موجب شده تا بسیاری از فعالان در این حوزه اعتقادی به نرخ میلگرد و دیگر محصولات فولادی در مورخ 23 خرداد ماه نداشته و آن را فاقد ارزش بدانند. این فعالان بر این عقیده اند که طی روزهای آتی روند افزایش قیمت ها متوقف شده و روند نزولی بر بازار فولاد حاکم خواهد شد. به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار فولاد، در این میان باید به دنبال استدلال های محکمه پسند گشت در نتیجه مسئله قیمت گذاری ها را از ابتدای زنجیره تولید فولاد

وضعیت بوجود آمده در بازار فولاد موجب شده تا بسیاری از فعالان در این حوزه اعتقادی به نرخ میلگرد و دیگر محصولات فولادی در مورخ 23 خرداد ماه نداشته و آن را فاقد ارزش بدانند. این فعالان بر این عقیده اند که طی روزهای آتی روند افزایش قیمت ها متوقف شده و روند نزولی بر بازار فولاد حاکم خواهد شد.

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار فولاد، در این میان باید به دنبال استدلال های محکمه پسند گشت در نتیجه مسئله قیمت گذاری ها را از ابتدای زنجیره تولید فولاد یعنی آهن اسفنجی مورد بررسی قرار می دهیم. این بررسی ها از ابتدای روز 23 خرداد می باشد.

در ابتدا برای تولید شمش القایی نیاز به 40 درصد آهن اسفنجی و 60 درصد ضایعات داریم که نرخ آهن اسفنجی 1320 تومان و نرخ ضایعات فولادی 1800 تومان می باشد. البته به این معادله باید هزینه حمل و نقل را نیز بیافزاییم که برای آهن اسفنجی حدود 23 درصد و برای ضایعات فولادی حدود 10 درصد تلفات و پرت در نظر می گیریم که با در نظر گرفتن تمامی از آیتم ها، قیمت تمام شده شمش حدودا 2520 تومان می شود.

با توجه  به این موضوع که در این بخش معمولا خرید ها به صورت فاکتور رسمی صورت نمی گیرد، در نتیجه به قیمت بالا باید 9 درصد ارزش افزوده را اضافه نماییم که در اینصورت این رقم به 2750 تومان خواهد رسید. در حال حاضر ما باید از این شمش میلگرد آجدار تولید کنیم که در اینصورت باید به قیمت شمش 3 درصد افت تناژ و همچنین هزینه تبدیل را اضافه نمود.

با کمی اغماض این مبلغ به 3000 تومان خواهد رسید. البته در تولید شمش و میلگرد هنوز سود حاصل از سرمایه گذاری صنعتی لحاظ نشده و بطور قطع می توان گفت که قیمت میلگرد و تیراهن در روزهای جاری حدود 100 تا 150 بسته به حوزه معاملاتی (شمش یا مقاطع) افزوده سود دارد که باید این میزان سود تخلیه شده تا به نقطه اعتدال باز گردد.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)