شکایت فولادی ها از روند تنظیم بازارآهن

شکایت فولادی ها از روند تنظیم بازارآهن
شکایت فولادی ها از روند تنظیم بازارآهن

به تحلیل آهن پرایس در اخبار بازار آهن، با آغاز فصل پاییز ثبات و آرامش در کلیه زیر مجموعه های بازار داخلی کشور به چشم می خورد به طوری که کلیه بازارهای داخلی فولاد شامل تیرآهن...

به تحلیل آهن پرایس در اخبار بازار آهن، با آغاز فصل پاییز ثبات و آرامش در کلیه زیر مجموعه های بازار داخلی کشور به چشم می خورد به طوری که کلیه بازارهای داخلی فولاد شامل تیرآهن، میلگرد آجدار، ورق و قوطی و پروفیل توأم با آرامش و ثبات و با عدم محسوس تغییر قیمت ها دیده می شود . البته بازار تیرآهن ذوبی دچار مشکلاتی است که مهم ترین آن کمبود عرضه است که پیش تر به آن اشاره شد و فعلا ورود به این بازار از سوی فعالان زیر شاخه های جزء این حوزه با احتیاط صورت می گیرد. خبر خاص و قابل توجهی در بازار داخلی فولاد تاکنون به گوش نرسیده است و این بازار کشور یکی از کم سابقه ترین ثبات ها را طی چند ماه گذشته را  به خود دیده است. 

البته در این شرایط نباید از تلاش فولادسازان در جهت ایجاد تغییرات در روند تنظیم بازار فعلی غافل ماند که همین امر سبب گشته است تا  طی ارسال طوماری به معاونت ریاست جمهوری جناب آقای جهانگیری، خواستار رفع برخی الزامات و محدودیت های متاثر از تنظیم بازار فولاد کشور شوند. ثبات نرخ ارز و پروسه تنظیم بازار فولاد، دو عامل اصلی اثر گذار روند بازار داخلی می باشد که در حال حاضر بازار را در یک چارچوب مشخص و روند شفاف قرار داده‌ است؛ هر چند که سطوح کنونی قیمت های حاکم بر بازار و این وضعیت مورد رضایت فولادسازان نبوده و استمداد بهبود قیمت ها با توجه به تورم به وجود آمده در سال جاری را دارند.

رکود نفس گیر بازارهای داخلی و خارجی و ادامه روند نزولی بازارهای جهانی فولاد و بالاخره تحریم های ناجوانمردانه و سنگین از جمله عوامل مهم و اثر گذار دیگری است که  بر این بازارها سایه افکنده و به عبارت دیگر نفس کلیه فعالان این بازار را به شماره انداخته است. نه فقط زنجیره‌های بالادست فولاد و نه فقط خود بازار فولاد بلکه اکثر بازارهای کالایی غیر ضروری داخلی این روزها حال و روز چندان مساعدی نداشته و در رکود حاصل شده غرق شده اند. توقف ساخت و سازها متاثر از افزایش نرخ ناگهانی و چند برابری مصالح، زمین و مسکن در اوایل سال جاری باعث شد تا این روزها وضعیت عمرانی کشور حال و روز مساعدی نداشته باشد و از آنجایی که زیربنای رونق اقتصادی هر کشوری در درجه اول از بازار ساخت و ساز و حوزه های عمرانی آن کشور نشات می گیرد لذا با توجه به شرایط موجود فعلا نمی توان انتظار معجزه داشت و بهترین سیاست اتخاذی فعلا سرلوحه قرار دادن الفبای اقتصاد مقاومتی در کسب و کار خود دیده میشود؛ تا چه پیش آید و صلاح مملکت چه باشد.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)