صادرات فولاد نیازمند توجه بیشتر دولت

صادرات فولاد نیازمند توجه بیشتر دولت
صادرات  فولاد نیازمند توجه بیشتر دولت

به گزارش تحلیل گران آهن پرایس در خصوص وضعیت بازار فولاد، موضوع قابل‌ توجه در صنعت فولاد این است که ما بتوانیم محصولات فولادی را نه به عنوان محصولات میانی و خام، بلکه محصولات نهایی و با ارزش‌افزوده بیشتر تولید کنیم که هم در کشور بیشتر...

به گزارش تحلیل گران آهن پرایس در خصوص وضعیت بازار فولاد، موضوع قابل‌ توجه در صنعت فولاد این است که ما بتوانیم محصولات فولادی را نه به عنوان محصولات میانی و خام، بلکه محصولات نهایی و با ارزش‌افزوده بیشتر تولید کنیم که هم در کشور بیشتر قابل مصرف است و هم برای صادرات به کشورهای همسایه ارزش بیشتری برای ما به ارمغان بیاورد.
کشورهای همسایه در حال ساخت‌ و ساز هستند و از آنجا که در منطقه با تحریم‌ های امریکا رو به ‌رو نیستند، این کشور ها می ‌توانند فرصت مناسبی برای صادرات محصولات فولادی با ارزش‌افزوده بیشتر برای ایران باشند. کشور های همسایه درگیر جنگ‌ های متوالی بوده و در دوران بازسازی قرار دارند، از این‌ رو اگر بتوانیم محصولات نیمه‌ نهایی را به محصولات نهایی تبدیل و صادر کنیم، به میزان قابل ‌توجهی صادرات دست خواهیم یافت.
در بازارهای منطقه در زمینه فولاد، کشور هایی مانند چین و ترکیه رقیب ایران هستند و برای صادرات، دولت امکانات و تسهیلات لازم را در اختیار آنها قرار داده است. دولت‌ های این کشورها برای صادرکنندگان از یک‌ سو تسهیلات درنظر گرفته و از سوی دیگر مشوق‌ های صادراتی در اختیار آنها قرار داده است. از این‌ رو در زمینه صادرات فولاد در منطقه پیش قدم شده‌اند.
به اظهارات کارشناسان بازار فولاد، در کشور نیز مراکز صادراتی وجود دارد که متولی صادرات هستند اما دولت باید بیش از پیش برای صادرکنندگان مشوق‌ های صادراتی درنظر بگیرد، زمانی می‌ توان به تولید ۵۵ میلیون تن فولاد در چشم‌ انداز ۱۴۰۴ رسید که ۲۰ میلیون تن آن به صادرات اختصاص یابد.
از این رو جدا از محدودیت‌ های تحریمی باید برخی امکانات برای صادرات را درنظر گرفت تا صادرات کشور رونق بگیرد؛ این درحالی است که برخی قوانین ما به صورت تحریم‌های داخلی عمل می‌کنند. در کل باید مشوق‌ های لازم به صادر کنندگان داده شود تا بتوانند با کشوری مانند چین رقابت کنند.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)