صادرات فولاد با اخذ مجوز

صادرات فولاد با اخذ مجوز
صادرات فولاد با اخذ مجوز

به گزارش آهن پرایس در خصوص وضعیت بازار فولاد، صادرات فولاد منوط به اخذ مجوز از سوی وزارت صمت شد. طی بخشنامه ای در زمینه صادرات فلزات به ویژه صادرات فولاد خام و تولیدات فولادی گمرک ایران اعلام کرد که این روند نیازمند دریافت مجوز از ...

به گزارش آهن پرایس در خصوص وضعیت بازار فولاد، صادرات فولاد منوط به اخذ مجوز از سوی وزارت صمت شد. طی بخشنامه ای در زمینه صادرات فلزات به ویژه صادرات فولاد خام و تولیدات فولادی گمرک ایران اعلام کرد که این روند نیازمند دریافت مجوز از دفتر معاونت امور معادن و صنایع معدنی وزارت صمت است. دبیر ستاد تنظیم بازار نیز پیش از این یاد آور شده بود در صورتی که واحد های تولیدی نیاز داخل را به هر میزان که تقاضا وجود دارد، تامین کنند؛ اجازه صادرات از سوی معاونت امور معادن و صنایع معدنی با توجه به عملکرد واحدهای فولادی به آنها صادر خواهد شد.

بر اساس نامه های اخیر مبنی بر ساماندهی صادرات فولاد خام و محصولات فولادی و دستور پیگیری موضوع توسط معاون معدنی وزارت صمت، بنابر اعلام گمرک جهموری اسلامی ایران، صادرات فولاد خام و تولیدات فولادی (مقاطع طویل فولادی) منوط به اخذ مجوز از سوی دفتر معاونت امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن وتجارت شد. اواسط تیرماه سال جاری بود که سیف الله امیری، مدیر کل دفتر صنایع معدنی وزارت صمت طی نامه ای با مضمون ساماندهی صادرات بیلت و بوم خطاب به مدیر کل دفتر صادرات و واردات، خواستار صورت پذیری اقدامات لازم و نیز ارائه گزارش صادرات واحدهای مجاز به صادرات بیلت و بوم و ارسال صورت ماهانه برای دفتر مذکور شد تا در صورت رعایت عدم کف عرضه در بورس کالا و عدم انجام تعهدات در رابطه با واریز ارز به سامانه نیما، از صادرات آنها در پایان سه ماه جلوگیری به عمل آید.

بعد از این نامه، داریوش اسماعیلی، معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صمت نیز در تاریخ دوم شهریور ماه جاری، در نامه ای خطاب به مدیر کل دفتر مقررات صادرات و واردات اعلام کرد که در رابطه با ساماندهی صادرات فولاد خام و محصولات فولادی، نامه های قبلی از تاریخ هشتم شهریور لغو و بی اثر در نظر گرفته شوند و از این تاریخ به بعد، به منظور ساماندهی و رصد بیشتر بازار فولاد خام و محصولات فولادی، ضروری است اعطای مجوز صادرات مجددا در سامانه فرامرزی گمرک جمهوری اسلامی ایران توسط دفتر صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت صورت پذیرد.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)