صادرات محصولات فولادی تنها از سوی تولیدکنندگان

صادرات محصولات فولادی تنها از سوی تولیدکنندگان
صادرات محصولات فولادی تنها از سوی تولیدکنندگان

طی چند هفته اخیر شاهد تصویب بخشنامه جدید از سوی دولت مبنی بر صادرات محصولات فولادی و فلزی از سوی تولید کنندگان اصلی بوده ایم. بر این اساس صادرات محصولات فولادی تنها از سوی تولید کننده اصلی این محصول امکان پذیر می باشد که این امر موجب می شود تا میزان احتکار محصولات فولادی و فلزی کاهش یافته و از اتخاذ سود های باد آور جلوگیری خواهد شد. به گزارش اهن پرایس در اخبار بازار فولاد، در ماه های اخیر برخی

طی چند هفته اخیر شاهد تصویب بخشنامه جدید از سوی دولت مبنی بر صادرات محصولات فولادی و فلزی از سوی تولید کنندگان اصلی بوده ایم. بر این اساس صادرات محصولات فولادی تنها از سوی تولید کننده اصلی این محصول امکان پذیر می باشد که این امر موجب می شود تا میزان احتکار محصولات فولادی و فلزی کاهش یافته و از اتخاذ سود های باد آور جلوگیری خواهد شد.

به گزارش اهن پرایس در اخبار بازار فولاد، در ماه های اخیر برخی از واسطه برای بدست آوردن سود ناشی از اختلاف نرخ ارز محاسبه شده در قیمت‌های پایه بورس کالا با نرخ‌های غیررسمی، محصولات را از کف بازار خریداری کرده و پس از آن اقدام به صادرات آن محصولات می کردند.

در همین راستا معاون معدنی وزیر صنعت، معدن و تجارت خبر از تصویب بخشنامه جدید مبنی بر صادرات محصولات فولادی از سوی تولید کنندگان آن محصول داد. طبق این مصوبه، تنها تولید کنندگانی قادر به صادرات هستند که این محصولات تولید واقعی آن ها بوده باشد و پیش از هر چیز تعهدات ارائه شده خود را در بازار داخلی انجام داده باشند.

چنانچه تولید کننده ای عرضه‌‌های داخلی خود را به میزانی که متعهد شده در بورس کالا انجام داده باشد و بورس کالا ایفای تعهدات آن را تایید کند، هیچ مانعی برای صادرات محصولاتش وجود ندارد؛ اما چنانچه تولیدکننده ‌ای عرضه داخلی خود را به هر دلیلی انجام نداده باشد، به آن اجازه صادرات داده نخواهد شد. در حال حاضر با توجه به وضع بوجود آمده، اکثر مردم اقدام به خرید ارز و طلا و کالاهای سرمایه ای یا استراتژیک می کنند که فولاغد نیز جزء کالاهای استراتژیک محسوب می شود.

در اینباره کیوان جعفری طهرانی کارشناس این حوزه اظهار داشت: خریداران بخش فولاد می دانند چنانچه بتوانند کالایی را با ارز 4200 تومانی خریداری کنند، آنگاه طی یکی دو ماه می توانند حدود دو برابر آن را به فروش رسانند. جعفری طهرانی اقدام دولت در محدودسازی صادرات به تولیدکنندگان را مثبت ارزیابی کرد و گفت: این کار شاید بر میزان صادرات تاثیر منفی بگذارد اما اقدامی کنترلی است که در همه جای جهان نیز سابقه دارد.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)