صادرات نسخه رهایی از تحریم ها

صادرات نسخه رهایی از تحریم ها
صادرات نسخه رهایی از تحریم ها

بسیاری از فعالان و کارشناسان اقتصادی بر این باورند که نسخه رهایی از تحریم ها صادرات می باشد. به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار فولاد، رمز موفقیت شرکت های تولیدی بزرگ در صادرات پایدار است و ادامه این روند نیاز به شناسایی و ورود به بازارهای جدید دارد؛ که همین امر موجب پشت سر گذاشتن تحریم ها و بحران های اقتصادی خواهد شد. یکی از شرکت هایی که در زمینه صادرات موفق است...

بسیاری از فعالان و کارشناسان اقتصادی بر این باورند که نسخه رهایی از تحریم ها صادرات می باشد. به گزارش آهن پرایس در اخباربازار فولاد، رمز موفقیت شرکت های تولیدی بزرگ در صادرات پایدار است و ادامه این روند نیاز به شناسایی و ورود به بازارهای جدید دارد؛ که همین امر موجب پشت سر گذاشتن تحریم ها و بحران های اقتصادی خواهد شد.

یکی از شرکت هایی که در زمینه صادرات موفق است، شرکت فولاد هرمزگان است که در 4 ماهه نخست امسال 373 هزار تن از محصولات فولادی خود را روانه بازارهای جهانی کرده است. علی حدادیان رئیس صادرات شرکت فولاد هرمزگان در خصوص رشد و توسعه صادرات بیان کرد: برای تقویت صادرات باید موانع های مهمی از سر راه برداشته شود. نخستین عاملی که روند صادرات را کند کرده، عدم ثبات تصمیمات و قوانین وزارت صنعت و معدن و تجارت بوده که بطور مداوم بخشنامه های جدیدی را به بخش گمرکات ارسال می کنند. برای حفظ صادرات و حمایت از صادرکنندگان، این مشکل باید برطرف شود.

وی در ادامه افزود: دومین مشکلی که ما برای صادرات با آن رو به رو هستیم، نقل و انتقال درآمد حاصل از صادرات به کشور می باشد که امیدواریم بانک مرکزی با همکاری بانک های سراسر دنیا بتواند شرایطی را فراهم آورد تا درآمد صادراتی به راحتی به کشور منتقل شود.

حدادیان در ادامه تصریح کرد: عامل سوم دیگری نیز وجود دارد که آن هم مشکلات حمل و نقل محصولات به مقاصد صادراتی می باشد. با توجه به حجیم بودنمحصولات فولادی و ظرفیت محدود کشتیرانی ها که توان حمل بیش از 40 هزار تن را ندارد، نگرانی ها همچنان بابت حمل محموله ادامه دارد.

وی در آخر افزود: همانطور که شاهدیم تحریم ها، موجب توقف صادرات نشده و فقط هزینه بیشتری به صادرات تحمیل کرده است اما قطعا با همکاری بیشتر سیاست گذاران، اوضاع بهتری خواهیم داشت.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)