صادرات، درمان صنایع فولاد

صادرات، درمان صنایع فولاد
صادرات، درمان صنایع فولاد

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار فولاد، روز گذشته سرپرست وزارت صنعت، جعفر سرقینی عنوان کرد: با توجه به مشکلاتی که سامانه جدید داشت، دستور دادم که سامانه قبلی به همراه سامانه جدید و به‌ صورت موازی کار کنند؛ اما وقتی که ...

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار فولاد، روز گذشته سرپرست وزارت صنعت، جعفر سرقینی عنوان کرد: با توجه به مشکلاتی که سامانه جدید داشت، دستور دادم که سامانه قبلی به همراه سامانه جدید و به‌ صورت موازی کار کنند؛ اما وقتی که مسائل و مشکلات سامانه جدید برطرف شد، همزمان با بازگشت روند به سامانه هوشمند، مدیر اعتبار سنجی وزارت صمت اعلام کرد: نتیجه تمامی اقدامات وزارت صمت تا به این لحظه تنها کاهش صادرات بوده است. متاسفانه کاهش چشمگیر صادرات فولاد نیز از این بخش مستثنی نیست.

علاوه بر این، بخشی از اقدامات در سامانه جامع تجارت به ‌صورت سیستمی مورد پیگیری قرار می‌گیرد به ‌طوری که اطلاعات میان چند دستگاه اجرایی تبادل می‌شود. حال اگر کارکرد این سامانه صحیح باشد، مشکلی نیست اما ظاهرا در فرآیند ورود و تبادل اطلاعات از سازمان صنعت، معدن و تجارت به اتاق‌های بازرگانی و بالعکس چالش‌هایی برای فعالان صنعتی مخصوصا بخش فولاد به‌ وجود آمده است.

 یکی از فعالان اقتصادی در حوزه فولاد می‌گوید: جزیره ‌ای عمل ‌کردن سازمان‌های ذی‌ ربط برای صنایع و شرکت‌ها مشکلات عدیده ‌ای را به ‌وجود آورده است. متاسفانه مسائل مذکور سبب وارد شدن خسارات جبران ‌ناپذیری به خطوط تولید شده است و درمواردی گزارش شده مواد اولیه صنایع در گمرکات متوقف شده و در ترخیص مواد اولیه با مشکلات زیادی مواجه هستیم. نکته حائزاهمیت آن است که تبعات نواقص سامانه های وزارت صمت در مدیریت اقتصاد بازرگانی به ‌قدری فراوان است که نمی‌توان ارزیابی دقیقی از میزان خسارت وارده به صنایع فولاد داشت. 

جالب این که اقتصاد ما درزمان جنگ موفق‌تر بود! اقتصاد ایران در سال‌های اخیر با تشدید مشکلاتی چون کاهش درآمدهای ارزی، تحریم‌های ظالمانه غرب، نوسانات نرخ ارز و... در حال سپری کردن دوران جدیدی به لحاظ اقتصادی است. دورانی که بی‌شک نیازمند وجود یک مدیریت قوی در حوزه تولید و البته توزیع کالاست. با این حال نگاهی به آمار و ارقام اقتصادی طی سال‌های دوران مقدس و سال‌های اخیر نشان می‌دهد موضوع قدرت خرید، نرخ تورم و دسترسی مردم به کالاهای اساسی و در سال‌های جنگ به ‌مراتب بهتر از شرایط  کنونی بوده است.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)