صدور مجوز هفت پروانه اکتشاف معدنی

صدور مجوز هفت پروانه اکتشاف معدنی
صدور مجوز هفت پروانه اکتشاف معدنی

در بحبحه ی نوسانات بازار آهن، مجوز هفت پروانه اکتشاف معدنی برای فولاد مبارکه با هدف تامین مواد اولیه در روز سه شنبه در آیینی با حضور رییس سازمان صنعت معدن و تجارت استان و مدیرعامل فولاد مبارکه اصفهان صادر شد. از این رو مقدمات انجام این کار از سال گذشته...

در بحبحه ی نوسانات بازار آهن، مجوز هفت پروانه اکتشاف معدنی برای فولاد مبارکه با هدف تامین مواد اولیه در روز سه شنبه در آیینی با حضور رییس سازمان صنعت معدن و تجارت استان و مدیرعامل فولاد مبارکه اصفهان صادر شد. از این رو مقدمات انجام این کار از سال گذشته با توجه به پیگیری های فولاد مبارکه فراهم شد و پهنه ای به وسعت حدود ۱۴ هزار متر مربع در اختیار این شرکت قرار گرفت و هفت پروانه اکتشاف برای نقاط امید بخش صادر شد. البته فولاد مبارکه در این مرحله ۶ ماه فرصت دارد که گزارش اکتشاف های اولیه را به سازمان صنعت معدن و تجارت اصفهان ارائه کند و با قول مساعد مدیرعامل این شرکت مقرر شد که این کار تا چهار ماه آینده انجام شود و مراحل بعدی در دستور کار قرار گیرد. از سال گذشته تاکنون تلاش بسیاری شده است تا سنگ آهن مورد نیاز فولاد مبارکه را تامین شود چرا که فولاد مبارکه و ذوب آهن اصفهان قلب تپنده فولاد کشور هستند و باید این اتفاق ویژه خیلی پیش از این ها برای این مجموعه انجام می‌شد.

با توجه به اختلالاتی که در زنجیره تکمیل مواد معدنی بوجود آمده و بخش معدن به بخش فولاد وارد شده، مشکل در تامین مواد اولیه فولاد شامل کنسانتره آهن، گندله و آهن اسفنجی ایجاد شده است که همین امر حاکی از اهمیت این موضوع می باشد. از این رو با درخواست کمک از سازمان صنعت معدن و تجارت اصفهان هفت منطقه به مساحت ۱۴۰ کیلومتر مربع در اختیار این دو برند صنعتی ایران قرار گرفت تا در مهلت قانونی ۶ ماهه نسبت به اکتشافات اولیه  اقدام شود.

کارشناسان امیدوارند بتوان کارخانه کنسانتره در شمال اصفهان را به زودی راه اندازی کرد تا هم سنگ آهن استخراجی، در معادن فولاد مبارکه مورد استفاده قرار گیرد و خبر خوبی برای معادن کوچک باشد تا بتوانند با استفاده از ظرفیت این کنسانتره سازی، سنگ آهن را تحویل دهند و کنسانتره تحویل بگیرند.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)