صدور گواهی موقت گمرک برای فولاد خام صادراتی

صدور گواهی موقت گمرک برای فولاد خام صادراتی
صدور گواهی موقت گمرک برای فولاد خام صادراتی

عضو انجمن فولاد با اشاره به ایجاد طرحی برای فرآوری فولاد خام صادراتی در کشور، گفت: برای فولاد صادراتی فرآوری شده و با افزودن ارزش افزوده، گواهی عبور موقت صادر خواهد شد. رضا شهرستانی افزود: تنها درخواست تولیدکنندگان فولاد از مسئولین و دولت، حمایت و پشتیبانی از ساخت و ساز است تا از این راه صنعت فولاد هم رونق پیدا کند.برای به انجام رسیدن این کار

 عضو انجمن فولاد با اشاره به ایجاد طرحی برای فرآوری فولاد خام صادراتی در کشور، گفت: برای فولاد صادراتی فرآوری شده و با افزودن ارزش افزوده، گواهی عبور موقت صادر خواهد شد.

رضا شهرستانی افزود: تنها درخواست تولیدکنندگان فولاد از مسئولین و دولت، حمایت و پشتیبانی از ساخت و ساز است تا از این راه صنعت فولاد هم رونق پیدا کند.برای به انجام رسیدن این کار، پیشنهاداتی آماده کرده ایم تا برای بررسی و اجرا به مجلس و دولت ارائه دهیم.

وی عنوان کرد: در این راه مجلس پیشنهادی را تصویب کرده که به موجب این پیشنهاد، شرکت های صادر کنند فولاد خام موادی مانند بیلت و اسلب را با قیمت صادراتی و مشوق‌های مالیاتی و صادراتی به شرکت های داخلی فرآوری کننده ارائه دهند تا فولاد خام پس از فرآوری توسط این شرکت ها، صادر شود. در این صورت فولادهای خام با قیمت صادراتی به کارخانه هایی که فرآوری انجام می دهند و در شهرهایی که گمرک در آنجا قرار دارد تحویل می دهند و گمرک هم یک گواهی عبور موقت دو تا سه ماهه صادر کرده و این اجازه را به شرکت های فرآوری می دهد تا کار تولید محصول نهایی را انجام دهد و پس از انجام این عملیات، محصول نهایی را صادر کند.

به گفته شهرستانی، با اجرای این طرح، ارزش افزوده بیشتری در کشور ایجاد شده و رکورد فعلی تا حدودی کاهش و برطرف می شود. این پیشنهاد را در مجلس ارئه داده ایم که مورد استقبال نمایندگان و تولیدکنندگان فولاد هم قرار گرفت.حال باید برای اجرایی شدن این طرح، از طریق اتاق بازرگانی و مجلس پیگیری های لازم را انجام داد.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)