صنعت فولاد جایگزینی مناسب برای نفت

صنعت فولاد جایگزینی مناسب برای نفت
صنعت فولاد جایگزینی مناسب برای نفت

کشور ایران دارای منابع معدنی غنی بوده که همین امر سبب گشته تا کارشناسان پیشنهادات بسیاری برای قطع وابستگی به فروش نفت و تامین هزینه‌های کشور با صنعت فولاد را  ارایه دهند.  رئیس فروشندگان آهن و فولاد کشور در همین ...

کشور ایران دارای منابع معدنی غنی بوده که همین امر سبب گشته تا کارشناسان پیشنهادات بسیاری برای قطع وابستگی به فروش نفت و تامین هزینه‌های کشور با صنعت فولاد را  ارایه دهند.  رئیس فروشندگان آهن و فولاد کشور در همین رابطه اذعان داشت که : ما می‌توانیم با حمایت از صنعت فولاد، تمامی هزینه‌های کشور را تامین کنیم و با حمایت از صنعت فولاد و سرمایه گذاری هدفمند، ضمن ایجاد اشتغال پایدار و قطع وابستگی به فروش نفت، تمامی هزینه‌های کشور را تامین کنیم. البته در این رابطه نیز سعی شده تا با ارزان فروشی میلگرد و بعضا خام فروشی بعضی از بازار‌ها را حفظ کنیم.

رونق تولید و رشد در صنعت فولاد، مستلزم این است که به توانمندی ها و ظرفیت‌های بالقوه در کشور و مصارف آن در داخل و صادرات این کالای استراتژیک به کشور‌های همجوار توجه ویژه کرده و نگاه دقیق تری به شرایط خاص ایران در تولید فولاد در جهان داشته باشیم. وی  هم چنین ادامه داد که: اکنون ایران با ۱۵ کشور همسایه و با حدود ۶۰۰ میلیون جمعیت هم مرز، قریب به ۲۰۰۰ میلیارد دلار مراودات تجاری برای خود رقم زده است که  از این روی در سال ۲۰۱۸ سرانه مصرف داخلی فولاد رقم   ۲۰۱ کیلوگرم را به ثبت رسانید.

به گزارش آهن پرایس از اخبار بازار اهن، آنچه برای ۱۴۰۴  صنعت فولاد هدفگذاری شده  ۵۵ میلیون تن تولید می باشد که از این میزان می بایست  ۲۲ تا ۲۵ میلیون تن نیز صادر گردد و  برای رسیدن به این هدف باید از سرمایه گذاران داخلی حمایت شود چرا که تولید پایدار نیازمند برنامه و استراتژیک می باشد. با توجه به شرایط خاص کشور به جهت برخوردار بودن از منابع ارزان این اهداف خوشبختانه دست یافتنی و تولید فولاد در این سال‌ها رشد قابل توجهی داشت است که درحال حاضر جزء چند کشور اصلی و مطرح تولیدکننده فولاد بوده و از مصرف کننده صرف به یک صادر کننده تبدیل شده ایم.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)