صنعت فولاد متکی به صادرات

صنعت فولاد متکی به صادرات
صنعت فولاد متکی به صادرات

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار فولاد،  بعد از ماه ها بلاتکلیفی با انتخاب وزیر صمت جدید، در مورد اولویت های این وزارتخانه تحلیل های متفاوتی  وجود دارد.
نایب رئیس انجمن فولادگفت ...

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار فولاد،  بعد از ماه ها بلاتکلیفی با انتخاب وزیر صمت جدید، در مورد اولویت های این وزارتخانه تحلیل های متفاوتی  وجود دارد.
نایب رئیس انجمن فولادگفت: این روزها، بازار فولاد از شاخه‌های اقتصاد کلان متاثر شده و از آنجا که در حال حاضر، همه بازارها درگیر نوسانات بازار ارز شده‌اند، پس نمی‌توان گفت که با پیچیدن نسخه‌ای برای بازار فولاد می‌توان مشکلات این صنعت را حل کرد و این در صورتی است که در بازار فولاد، وفور تولید داریم و همین امر به کمتر شدن التهاب بازار فولاد نسبت به دیگر بازارها کمک می‌کند.

به گفته کارشناسان بر اساس آمار، 2 هزار و 500 میلیارد تومان روزانه به نقدینگی کشور اضافه شده و اثرات این نقدینگی‌ها را در بسیاری از حوزه‌ها به خصوص فولاد می‌بینیم. احرامیان  درباره اولویت‌های وزیر جدید صمت، گفت: جریان صادرات مهم‌ترین اولویتی است  که ما در صنعت فولاد داریم، زیرا نصف تولید صنعت فولاد متکی به صادرات و با کمک این بخش به نقطه سر به سر می‌رسد و ما باید تمام تمرکز خود را روی جریان صادرات بگذاریم تا بتوانیم این صنعت را که با هزینه خیلی بالا به دست آمده، به خوبی نگه داریم.

همچنین در حال حاضر، بیشتر صادرات کشور مربوط به حلقه‌های نخست زنجیره تولید می‌شود در حالی که اگر صادرات به مقاطع منتقل شود، ارزش افزوده بیشتری برای چرخه تولید خواهد داشت و ارز آوری نسبت به قبل افزایش پیدا می‌کند؛ در نتیجه، اولویتی که وزیر جدید صمت می‌تواند در نظر بگیرد، انتقال مشوق‌های صادراتی به انتهای زنجیره تولید است.

نایب رئیس انجمن فولاد با اشاره به مشکل تأمین مواد اولیه کارخانه‌ها، تصریح کرد: بعد از بحث صادرات، باید راهبردهایی برای تأمین مواد اولیه کارخانه‌ها در نظر گرفت؛ به گونه‌ای که باید برنامه‌ریزی بیشتری برای کمک به بخش معدن صورت بگیرد تا معدنی‌ها بتوانند طرح‌های توسعه‌ای خود را اجرایی  کنند و کسری مواد اولیه برای بیشتر شدن ظرفیت‌های تولید، جبران شود.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)